Senaste nytt

Se pris på Travel Pass-bokning

seat56f

Medlem
Jag har en Travel Pass-bokning (TPC, tror jag det heter) som kanske eller kanske inte är värd att boka om - men jag har inte tillgång till mailet och jag minns inte vad jag fick för pris på resan. Det finns inga sådana uppgifter under "Mina bokningar", någon som vet ett sätt att kolla upp det?
 

Walter

Medlem
Jag har en Travel Pass-bokning (TPC, tror jag det heter) som kanske eller kanske inte är värd att boka om - men jag har inte tillgång till mailet och jag minns inte vad jag fick för pris på resan. Det finns inga sådana uppgifter under "Mina bokningar", någon som vet ett sätt att kolla upp det?

Om det är Travelpass pay as you fly spelar det inge roll eftersom du inte ska debiteras om du inte flyger (OBS! Jag har själv aldrig vågat prova detta).

Du kan kolla vilken bokningsklass det är om du har kvar bokningsreferensen på Mina bokningar | SAS (jag har ingen aning om det är så att det är samma pris för en bokningklass på en given linje, men det kan garanterat någon annan här svara på...)
 

kristerj

Medlem
Den som är bokningsansvarig på företaget kan se det i din resemapp genom att logga in på SAS corporate booking. Där finns en funktion som kan mejla ut bokningsbekräftelsen inkl pris till dig.
Det är riktigt att inget debiteras förrän du genomfört flygningen.
 

aldrighemma

Medlem
Från toppen, klicka på "Resemapp" sedan "Mina resor":
upload_2019-2-6_8-5-30.png


Sedan klickar du på det lilla brevet under bokningsreferensen. Jag ser priset i brev skickade från den funktionen.

Skärmklipp.PNG
 

seat56f

Medlem
upload_2019-2-6_12-17-46.png


Hittar inte alls. Gäller resor bokade via länken ovan (som går till en ingång på classic.sas.se). Är våra TPC inte knutet till rätt SAS for Business-konto, kanske? Skaffade TPC ett tag innan nya företagsprogrammet dök upp...
 

kristerj

Medlem
Vi har också haft företagsprogrammet länge. Jag loggar in här:
SAS
upload_2019-2-6_12-26-39.png



Lösenordet för företagskontot är samma som innan SAS bytte Credits mot Business.
Du har väl ett "pay-as-you-go" TPC och inte ett destinationspass?
Tror att du loggar in på fel ställe, använd Corporatesidan istället för Classicsidan enligt länken ovan.
 

seat56f

Medlem
Ja, det är ett pay-as-you-go. Har dock alltid använt Classic-länken förut eftersom den finns tillgänglig från min personliga login på sas.se.. antar att de bokningarna aldrig blir kopplade till SAS For Business då.
 

kristerj

Medlem
Kunde du logga in på "SAS for Business"? Om inte, så slå Corporate support en signal 08 - 797 22 02, så kan de kolla ihop ditt TPC med SAS for Business kontot.
 
Toppen