Se, göra, äta i Hannover

Diskussion i 'Övrigt' startad av Stefan Söderqvist, 20 Juni 2017.

1. Tjena,
    Jag kommer vara fredag-söndag i Hannover om tre veckor, någon som har någon bra idé på vad man kan göra eller bra restaurang man borde besöka?

2. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Luftfartsmuseet är bra.

Stefan Söderqvist gillar detta.
  3. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har inte varit där själv, men jag har fått rekommendation om att en restaurang som heter Ole Dele (eller något liknande) ska vara riktigt bra. Rekommendatören brukar vara riktigt kräsen på restauranger så jag tror att det kan vara värt ett besök. Ingen aning om prisläge eller så dock

Stefan Söderqvist gillar detta.
  4. Båda tipsen ska absolut kollas upp och förhoppningsvis även testas!

5. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  6. Om du inte är ute efter fine dining så är Brauhaus Ernst August och Bavarium klassiker.

Ricci och Stefan Söderqvist gillar detta.
  7. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bumpar denna tråden.

Jag planerar att resa ner i till Hannover/Wolfsburg i slutet av v8 och titta på fotboll.
    Men är det värt att lägga en extra dag i Hannover och kolla in staden?

011430121 gillar detta.
  8. Stockholmer

Stockholmer Medlem

Personligen hade jag inte gjort det. Brukar besöka staden lite då och då för att hälsa på en vän där. Däremot skulle jag aldrig lagt tid på att besöka staden i sig.

Ricci gillar detta.
  9. Quaddan

Quaddan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag hade inte tagit en dag i Hannover om jag inte var tvungen. Finns många andra trevliga tyska städer där jag gärna spenderar en dag extra i, men inte Hannover.

Gick genom hela staden sist för att hitta en bar som inte var helt dimmig av rök från vattenpipor..

Maten var heller ingen höjdare på de restauranger jag besökte.

Ricci gillar detta.
  10. micsjo

micsjo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hannover har ett slott och en slottspark som är fint men annars är man ju bara där för mässan. Lägg hellre en extra dag i Wolfsburg och gå på guidad tur i VW-fabrikerna. Vet inte om de har Wasserspiel på vinterkvällar heller men om de har det är det ett kul spektakel. Boende i Wolfsburg lämnar dock en del att önska, inget fel på det som finns men utbudet är lite magert. Eller var när jag var där för något år sedan.

Ricci gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!