Senaste nytt

Scandic: Val mellan eurobonuspoäng ELLER vouchers. Nyhet?

Jag har den senaste tiden märkt att jag inte har fått eurobeuronus-poäng på mina Scandic-vistelser, trots att jag har varit noga med att uppge detta önskemål vid såväl in- som utcheckning.
Istället har det ramlat in Scandic-poäng på kontot.
När jag sen har kontaktat medlems-service för att få detta korrigerat har jag i hälften av fallen blivit nekad EB-poäng, med motiveringen att det inte går att ändra (fast det går uppenbarligen ibland).

Hur som helst...

Här om dagen checkade en kollega (Red level) in på Scandic Continental i Stockholm och fick höra att han var tvungen att välja mellan mellan eurobonus-poäng eller sina 150-kronors-vouchers.
Han kunde alltså inte få både och.
Det här står det ingenting om på hemsidan.

Fler som råkat ut för liknande?
 

Konto93

Medlem
När jag jobbade i receptionen (ca 1år sedan) var det redan så. Argumentet är att man måste välja EB eller Scandic. Ifall Eurobonus används så ignoreras helt Scandic nivån, dvs rumsuppgradering, välkomstgåva, voucher m.m

Senast det var kampanj eb+ scandic var nog hösten 2016.
 
När jag jobbade i receptionen (ca 1år sedan) var det redan så. Argumentet är att man måste välja EB eller Scandic. Ifall Eurobonus används så ignoreras helt Scandic nivån, dvs rumsuppgradering, välkomstgåva, voucher m.m

Senast det var kampanj eb+ scandic var nog hösten 2016.
Fast om det är en internt kommunicerad regel borde den:
1. Även kommuniceras ut till kund.
2. Informeras om till kund som undrar varför denne inte erhållit några EB-poäng.
3. Även gälla Finnair-poäng (vilket den inte gör).
 

bnr

Medlem
Då kan jag efter den senaste tidens vistelser konstatera att ryktet var falskt.
Jag har fått både vouchers och EB-poäng precis som man ska.
Väcker denna tråd till liv lite med en hyfsat relaterad fråga.
Vet du om man får kvalificerande nätter till Scandic Friends om man väljer att ta EuroBonus-poäng?
Är egentligen inte intresserad av Scandic-poäng men vill gärna ha de kvalificerande nätterna.
 

Konto93

Medlem
Väcker denna tråd till liv lite med en hyfsat relaterad fråga.
Vet du om man får kvalificerande nätter till Scandic Friends om man väljer att ta EuroBonus-poäng?
Är egentligen inte intresserad av Scandic-poäng men vill gärna ha de kvalificerande nätterna.

Då får man endast sina EuroBonus-poäng och om man följer regelboken inga Scandicförmåner.
 
Väcker denna tråd till liv lite med en hyfsat relaterad fråga.
Vet du om man får kvalificerande nätter till Scandic Friends om man väljer att ta EuroBonus-poäng?
Är egentligen inte intresserad av Scandic-poäng men vill gärna ha de kvalificerande nätterna.
Det är rätt länge sen jag valde EB-poäng på Scandic (ett år sen ungefär) och då fick man kvalificerade nätter.
Kan inte se varför man inte skulle få det.
Det är Inget som har kommunicerats och är troligtvis bara ett missförstånd, om någon påstår något annat.
 
Det står ingenting på scandic.se som säger att man inte får kvalificerade nätter när man väljer eurobonus-poäng.

6b5b6938b6b8ef8fe5ca7b62e940a756.jpg


1cd69b8d8e59e8e6e887627bb2d875f1.jpg


Edit:
Om jag förstår dig rätt vill säga...
Du menar väl att du vill samla nätter för att hamna på en högre medlems-nivå?

För isf:
Bor du 85 nätter och väljer EB-poäng samtliga nätter, hamnar du på RED Level och drar in 42.500 EB-poäng
 
Toppen