Senaste nytt

Scandic utgående poäng

intuition

Medlem
Har lite Scandic-poäng som snart går ut. När jag kollar möjligheterna att använda dem verkar det som alla uttag förutom fri-nätter fortfarande är spärrade.
Uttag av natt är inte aktuellt för mig och jag har inte hört om någon poäng-förlängning. Så min enkla fråga är om jag missat något sätt att använda poäng på eller om mina poäng är körda?
 

HMJ

Medlem
Har lite Scandic-poäng som snart går ut. När jag kollar möjligheterna att använda dem verkar det som alla uttag förutom fri-nätter fortfarande är spärrade.
Uttag av natt är inte aktuellt för mig och jag har inte hört om någon poäng-förlängning. Så min enkla fråga är om jag missat något sätt att använda poäng på eller om mina poäng är körda?
Jag tror du kan skänka iväg dem till välgörenhet. Hade några tusen poäng jag gjorde så med. Det kan ju vara ett alternativ om du inte inte något annat sätt. Så gör dem någon nytta!
 

intuition

Medlem
Jag tror du kan skänka iväg dem till välgörenhet. Hade några tusen poäng jag gjorde så med. Det kan ju vara ett alternativ om du inte inte något annat sätt. Så gör dem någon nytta!
Välgörenhet var det första jag tittade på men det är inte möjligt längre. Antagligen strypt för att de inte har pengar i kassan att betala till välgörenheterna.
Skärmavbild 2020-11-01 kl. 18.21.01.png
 

intuition

Medlem
Fick precis ett mail från Scandic som påminnelse att min gigantiska samling av 3 750 poäng snart brinner inne. Jaja, jag får väl köpa den där hyrfilmen, tänkte jag och loggade in.
Upptäckte att man får lov att dela betalningen mellan poäng och kontanter, så jag kunde verkligen se till att bränna alla 3 750 poängen utan att slösa bort ett endaste öre. Jag slog till på en dubbel-triss för 4 800p/60 kr. Poängen värderas i shoppen exakt som de gör om man delbetalar notan, (80p<->1kr) så det blev att hosta upp ytterligare 13 kronor. Jaja, vad gör man inte för att undvika att poäng brinner inne. De tar Amex, så det blir ju 2 extra Eurobonus-poäng av den transaktionen! Bara att slå till.

Skrapade lotten digitial, dvs i mitt konto på svenska spel. Suck, vad fånigt med digital skrap, tänkte jag och skrapade lojt med den tramsiga skrapspaden och tittade på när de avskrapade smulorna dansade över skärmen. Nä, där var så klart inget på den lotten. Tryckte för säkerhets skull på "Kontrollera vinst" och pang......




VINST!!
60 kronor, rätt in på mitt spelkonto, varifrån jag kan överföra till banken. Ha-ha! Så gör man alltså för att omvandla Scandic-poäng till kontanter! ;)



PS
Enligt mailet har de mildrat begränsningarna något i shoppen, om det är någon annan som vill bränna poäng till dålig kurs:

Under november och december höjer vi maxgränsen på hur många poäng man kan handla för i shoppen till 100 000 poäng per månad (vanligtvis gäller max 50 000 poäng).
 
Toppen