Senaste nytt

Scandic "slutar" städa rummen.

Missade detta! Kom tillbaka till ett hotellrum precis som jag lämnade det imorse, spilla vatten och duschade för våldsamt så handdukarna fick användas för att torka upp.

Nu stod man där utan rena handdukar lite besviken men var lätt att fråga om nya!
Resten är ju ingen fara.

Dock köper jag inte snacket om miljön, många kör miljö-kortet nuförtiden.
Ge mig nåt i gengäld så är det win-win på Scandics nerskärning av städpersonal.

Scandic Plaza Umeå, i skrivande stund.
 

Zingao

Ny medlem
Är det någon som vet om de vid incheckning uttryckligen frågar om man vill ha städat rum, eller ligger det på mig som gäst att begära det?
 

Zingao

Ny medlem
Det gör dom inte.
Har ca 10 vistelser sen dom införde det här och ingen har frågat mig.

Dåligt. Tycker inte det ska ligga hos gästen att efterfråga tjänster som man kan förvänta sig ingå under ett hotellbesök. Tycker inte om när man som företag lägger ansvar/merarbete på kunden utan att ge något tillbaka.
 

flybob

Medlem
Är det någon som vet om de vid incheckning uttryckligen frågar om man vill ha städat rum, eller ligger det på mig som gäst att begära det?
Checkade in på Scandic Linköping City i veckan och de frågade om jag kände till deras nya städpolicy. I tillägg låg det en rund infobricka på sängen som förklarade hur det hela fungerar. Bad inte om städning och fick således ingen. Kanske kunde Scandic låta en köpa sprit för vouchers om man avstår städ :rolleyes:
 
Toppen