Senaste nytt

Scandic - Nytt medlemsprogram

Du glömde att man ny även kan välja att få extra bonuspoäng när man checkar in istället för sin voucher. Så att jag kan få 850poäng istället för 150kr. Med Scandics värdering av poängen motsvarar det hela 850 / 60 = 14kr. Jag kommer nog att fortsätta att välja voucher framför poängen, och hoppas att alla andra gör det också. Ser framför mig att nästa enhanchment kommer vara att de försöker att ge oss mer poäng istället för voucher som förra året annars...

Har någon här inne koll på hur många nätter som gäller för RED för tillfället? Är uppe i 116 nätter just nu men ligger fortfarande kvar på TOP.

Du är en bra bit över vad som krävs, men systemet räknar inte på kalenderår utan brytpunkten är datumet du blev medlem. Kolla med medlemsservice eller nästa hotell.
 

Marcusen

Medlem
Dök upp en enkät i min brevlåda om Scandic Friends, dissade förändringarna om ”garanterad” uppgradering och skrev att det var ett måste i ett seriöst lojalitetsprogram… Får ni enkäten så gör det samma… :)
 

Jonas F

Medlem
Jag har bott med några kollegor ett par gånger i Göteborg den senaste tiden och jag tycker det är lite märkligt att jag som simpel 2nd floor-medlem fick "bättre" uppgradering än mina kollegor som är 3rd och top floor-medlemmar. Alltså att ta bort uppgradering som en listad förmån är ju bara så konstigt.

Förut när vi har bott på samma hotell i Göteborg har top floor-medlemmen alltid fått svit med balkong eller liknande. Denna gång fick den ena familjerum och den andra ett vanligt standardrum. Jag hamnade i ett superior-rum. Det verkar vara slumpen som avgör vilka som blir uppgraderade numera. Jag är medveten om att rum kan ta slut men så himla krångligt är väl inte en uppgraderingsförmån? Eftersom det är centralt avtalat var vi ska bo är det ju inte så lätt att byta till något annat men om jag fått välja fritt hade inte Scandic stått högst upp på önskelistan direkt.
 
Jag har bott med några kollegor ett par gånger i Göteborg den senaste tiden och jag tycker det är lite märkligt att jag som simpel 2nd floor-medlem fick "bättre" uppgradering än mina kollegor som är 3rd och top floor-medlemmar. Alltså att ta bort uppgradering som en listad förmån är ju bara så konstigt.

Förut när vi har bott på samma hotell i Göteborg har top floor-medlemmen alltid fått svit med balkong eller liknande. Denna gång fick den ena familjerum och den andra ett vanligt standardrum. Jag hamnade i ett superior-rum. Det verkar vara slumpen som avgör vilka som blir uppgraderade numera. Jag är medveten om att rum kan ta slut men så himla krångligt är väl inte en uppgraderingsförmån? Eftersom det är centralt avtalat var vi ska bo är det ju inte så lätt att byta till något annat men om jag fått välja fritt hade inte Scandic stått högst upp på önskelistan direkt.

Är själv Top-floor hos Scandic och har aldrig blivit uppgraderad mer än till ett familjerum. Personal i reception är i min erfarenhet oftast okunniga gällande vad för förmåner jag har, oavsett var i landet jag befinner mig. Inte heller ett erkännande av nivå vid incheckning, oftast har jag fått påminna för att kunna utnyttja vissa förmåner. Pandemin blev således ett avsked från min sida till förmån för Radisson där jag redan första natten blev uppgraderad och fick erkännande av min Gold-status (Som jag matchat med Eurobonus Gold).
 
Eftersom det är centralt avtalat var vi ska bo är det ju inte så lätt att byta till något annat men om jag fått välja fritt hade inte Scandic stått högst upp på önskelistan direkt.

Har aldrig upplevt att status spelar roll när man bor på Scandic. Trots ett par år med top och red level. Men som du säger bor troligtvis merparten, med mig inkluderat på avtal. Vilket Scandic givetvis har koll på, och behoven att lägga pengar på statusförmåner minskar därmed eftersom det inte är hotellgästerna som bestämmer i lika stor utsträckning.
 

ekf

Medlem
Hälsningar från Scandic Kungens Kurva.

Jag har precis förtärt denna goda burgare, oklart om den var värd de 199kr som den kostade dock.
Vad som var ännu mindre värt pengarna var det mediokra glaset Cote du Rhone som de behagade ta 122kr för :eek:.
Om det inte var så att jag inte hade betalat en stor del av summan med 2nd floor-vouchers så hade jag nog känt mig en aningen rånad…

AF502E6F-35E1-4CE8-B3F4-33AF931768ED.jpeg
 
Hälsningar från Scandic Kungens Kurva.

Jag har precis förtärt denna goda burgare, oklart om den var värd de 199kr som den kostade dock.
Vad som var ännu mindre värt pengarna var det mediokra glaset Cote du Rhone som de behagade ta 122kr för :eek:.
Om det inte var så att jag inte hade betalat en stor del av summan med 2nd floor-vouchers så hade jag nog känt mig en aningen rånad…

Visa bifogad bild 124522

Du hade fått godare (och billigare) på IKEA....
 

Ricci

Medlem
Hälsningar från Scandic Kungens Kurva.

Jag har precis förtärt denna goda burgare, oklart om den var värd de 199kr som den kostade dock.
Vad som var ännu mindre värt pengarna var det mediokra glaset Cote du Rhone som de behagade ta 122kr för :eek:.
Om det inte var så att jag inte hade betalat en stor del av summan med 2nd floor-vouchers så hade jag nog känt mig en aningen rånad…

Visa bifogad bild 124522
Du får uppdatera denna tråden också! :)
Scandic Burger - Index | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

011430121

Medlem
Hälsningar från Scandic Kungens Kurva.

Jag har precis förtärt denna goda burgare, oklart om den var värd de 199kr som den kostade dock.
Vad som var ännu mindre värt pengarna var det mediokra glaset Cote du Rhone som de behagade ta 122kr för :eek:.
Om det inte var så att jag inte hade betalat en stor del av summan med 2nd floor-vouchers så hade jag nog känt mig en aningen rånad…

Visa bifogad bild 124522
Ligger Burgaren mellan limpskivor?
 
Toppen