Senaste nytt

Scandic - Nytt medlemsprogram

Lasse6

Medlem
Du blir inte uppflyttad med poäng som är intjänade före omläggningen av programmet.
Tyvärr är ju Norge väldigt speciellt inte bara när det gäller hotell och Scandic, prisnivån skjuter i höjden i hela landet.

Vad gäller extra förmåner så varierar det ju mellan hotellen, att få gratis garage här i Sverige eller i Finland på hotell man ofta frekventerar är inte ovanligt, i Norge däremot får man aldrig något extra enligt min erfarenhet, oavsett kedja.
 

lilydock

Medlem
Jag har idag strax under 400.000 poäng och har inte sett någon som helst indikation på att jag skulle vara RED level - eller bli ??? Så frågan är vad dom vill med detta ?? Känns nästan bedrägligt.

Plus en sak som jag noterat på scandic hotell - i Norge iaf för det är där jag kör. Det är att den "SHOPEN" som dom har i närheten av receptionen sysslar med näst intill ohederliga prishöjningar.

Juli 2017 höjde Scandic priserna på Coca Cola / Fanta från 27 NOK till 30 NOK (+ 10 %)
April 2018 höjde dom ytterligare från 30 NOK till 33 NOK. (+ 10 %)
Dvs 20 % på mindre än ett år. Näst intill kriminellt.. plus att dom som många här säger drar ner på medlemsförmånerna och lägger till en nivå (RED) som ingen vet något om plus att dom inte meddelar förutsättningarna..... känns detta som ett naturligt sätt att agera mot sina medlemmar.

Som Top Level medlem borde man ha mer förmåner ju högre man kommer:
- gratis kaffe
- gratis tidning (har scandic tagit bort från frukosten i norge och hänvisar till en djäkla APP att läsa nyheter i)
- rabatt på köp i shopen
- rabatt på parkeringar

I vissa av rummen står kylskåpen kvar och bara ropar på att bli påfyllda !!!! Ta bort kylskåpen så slipper jag iaf reta mig på denna gamla service som andra hotellkedjor har kvar.

Priserna stiger - men servicen minskar - så detta gör att iaf jag skall byta hotellkedja
Norge höjde sockerhalten ganska rejält. Förklarar antagligen prishöjningen på de produkter du nämner.

Själv var jag i helgen inne i en Kiwi-butik i Norge där en (1!) Kvikk-lunch kostade 28 NOK
 

Lasse6

Medlem
Uppflyttning i nivå? I teorin och i praktiken

Har en kollega som skulle bli Toplevel i april (sista natten för att nå 45 nätter skulle "bos" den 23 april och han hade två nätter 20-21-22)
Nu registrerades inte dessa nätter förrän den 25 april varvid en natt "försvann" och han ramlade ner .....

Nu måste nästa natt bos senast den 10 maj (och han har 2 nätter bokade 7-8-9 maj varvid samma kommer att hända igen)
Kundtjänst på telefon kunde inte hjälpa till (hänvisade till att det är det datum som natten registreras som styr, inte när man bor) och på mail inga svar alls.

Mitt råd var nu att boka billigast möjliga rum på närliggande hotell, checka in . checka ut och saken är löst. Och så blev det :)

Har ska det fungera egentligen?
 

Konto93

Medlem
Uppflyttning i nivå? I teorin och i praktiken

Har en kollega som skulle bli Toplevel i april (sista natten för att nå 45 nätter skulle "bos" den 23 april och han hade två nätter 20-21-22)
Nu registrerades inte dessa nätter förrän den 25 april varvid en natt "försvann" och han ramlade ner .....

Nu måste nästa natt bos senast den 10 maj (och han har 2 nätter bokade 7-8-9 maj varvid samma kommer att hända igen)
Kundtjänst på telefon kunde inte hjälpa till (hänvisade till att det är det datum som natten registreras som styr, inte när man bor) och på mail inga svar alls.

Mitt råd var nu att boka billigast möjliga rum på närliggande hotell, checka in . checka ut och saken är löst. Och så blev det :)

Har ska det fungera egentligen?


Maila memberse@scandichotels.com och förklara situationen. Enligt mig borde det lösa sig men kan inte lova något. Lycka till!

OT: Att maila info@scandichotels.com hjälper sällan, dem som svarar är ett tredjepartsteam som oftast skickar vidare mailen.
 

Lasse6

Medlem
Han skrev till just memberse adressen, inte ett svar.
Och det fick f.ö inte jag heller på frågan om skillnaden när det gäller partnerpoäng beroende språkversion av webbsidan.

Lite märkligt för min erfarenhet är att man brukar få svar senast inom ett par dagar
 

Calle S

Ny medlem
Det är lite osjyst av Scandic att ta nästan en vecka för registrering av poäng och antal nätter medan antal nätter försvinner på dagen ett år efter vistelsen. Det gör att man har en vecka mindre på sig att nå en uppgradering av nivå. En gång när jag låg på gränsen till top-floor så hade jag 45 nätter i saldot en enda dag innan det sjönk igen men hann av någon anledning inte bli uppgraderad. Jag mailade då och fick ett trevligt svar och blev uppgraderad efter några dagar.
 

Lasse6

Medlem
Det är lite osjyst av Scandic att ta nästan en vecka för registrering av poäng och antal nätter medan antal nätter försvinner på dagen ett år efter vistelsen. Det gör att man har en vecka mindre på sig att nå en uppgradering av nivå. En gång när jag låg på gränsen till top-floor så hade jag 45 nätter i saldot en enda dag innan det sjönk igen men hann av någon anledning inte bli uppgraderad. Jag mailade då och fick ett trevligt svar och blev uppgraderad efter några dagar.

Ja min erfarenhet tidigare är att det aldrig varit några problem, men nu får man inget svar alls mailledes och på telefon "går det inte att lösa" oavsett vad det gäller.

En fungerande support för de mest trogna kunderna skulle man tjäna på att återupprätta.
 

Jönsson

Medlem
Till hur många öre värderar ni Scandic-poängen?
Värdet varierar väl beroende på vilket hotell du ämnar nyttja poängen på. Den billigaste bonusnatten kostar ju 10k poäng och dessa rum kostar väl från 600kr upp till kanske 1500kr. 10 öre per poäng? Ingen aning om hur man skulle kunna få ett exakt värde.
 

seat56f

Medlem
Jag skulle nog värdera dem ganska lågt, 10k-nätterna är troligen de bästa i öre/poäng men det är inte så ofta du har behov av nätter på 10k-hotell och även i övrigt är Scandicpoäng trots allt lite mindre gångbara än ören.

Om jag vet vad jag ska med poängen till kan det gälla annat där och då, men har jag inte det skulle jag värdera Scandicpoängen till runt 3 öre/st.
 
Toppen