Senaste nytt

Scandic har slutat med bacon på frukosten

Status
Stängd för vidare inlägg.

Homer

Medlem
En sann engelsman äter bacon minst en gång per dag. Var under en period på en av Royal Navys hangarfartyg och en av kockarna berättade att man hade ca 30.000 ransoner bacon med ombord.

Men då handlar det också om en helt annan produkt.

Det som serveras i Sverige är ju nästan uteslutande amerikanskt fulbacon, dvs. hårt stekt bukfett.
Brittiskt bacon är en helt annan styckningsdetalj, kotlettrad ungefär


NtTmW.jpg





Bacon2.jpg
 

Tomas E

Medlem
Men då handlar det också om en helt annan produkt.

Det som serveras i Sverige är ju nästan uteslutande amerikanskt fulbacon, dvs. hårt stekt bukfett.
Brittiskt bacon är en helt annan styckningsdetalj, kotlettrad ungefär


NtTmW.jpg





Visa bifogad bild 112523
"Brittiskt bacon" brukar väl kallas kotlettbacon på förpackningen när det säljs i Sverige? Jag är av uppfattningen att det är amerikanskt bacon (även kallat "streaky bacon" på engelska) som är riktigt bacon, som kan stekas knaprigt.

Det är lite som frågan om vilken sida på gatan man ska köra. Britter är övertygade om att det är rätt att köra på fel sida gatan... ;)
 

Jönsson

Medlem
Den brittiska varianten av bacon (den jag personligen föredrar) lär i alla fall vara den mer ursprungliga, om man inte räknar liknande tusenåriga varianter från tex kina och det romerska imperiet. Detta eftersom man åt bacon långt innan grisen introducerades i Nordamerika
 

Homer

Medlem
"Brittiskt bacon" brukar väl kallas kotlettbacon på förpackningen när det säljs i Sverige? Jag är av uppfattningen att det är amerikanskt bacon (även kallat "streaky bacon" på engelska) som är riktigt bacon, som kan stekas knaprigt.

Det är lite som frågan om vilken sida på gatan man ska köra. Britter är övertygade om att det är rätt att köra på fel sida gatan... ;)


och som vanligt är det avvikande landet Sverige, som hade vänstertrafik fast de flesta hade bilar med ratten till vänster
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen