Senaste nytt

Scandic Friends-poäng och EuroBonus-poäng samtidigt?

skydiver

Medlem
Jag kanske minns helt fel, men började inte Scandic (typ i våras/vintras) med att man kunde få dubbla poäng (poäng både på Scandic Friends-kontot och EB-kontot) när man registrerat kortet vid incheckning?

Som jag minns det så var det tidigare så att man var tvungen att välja, men detta detta med dubbelpoäng var något nytt.
Kollar man på Scandics hemsida framstår det dock som att man fortfarande bara kan få på en, och måste välja.

Jag har dock ett utdrag på mitt EB-konto från i April där jag fått 1500 poäng på Scandic samt en till transaktion med ytterligare 1500 poäng som heter Double Points Scandic.
Och samtidigt har jag fått 14000 poäng hos Scandic för samma övernattning. (bodde 3 nätter).
Var detta någon temporär kampanj?

Någon med bra minne, eller till och med sparade mail kring detta?

Tack på förhand.
 

Harnos

Medlem
Dom körde någon drive under sommaren där man fick både EB och Scandic poäng samtidigt, vet inte om den startade redan i april?
Den är dock över nu.
 

Flood

Medlem
Dock kan man alltid dubbeldippa med Finnair Plus, SJ Prio och Malmö Aviation. Så, kom igen Scandic - varför inte SAS också... ;)
 
Dock kan man alltid dubbeldippa med Finnair Plus, SJ Prio och Malmö Aviation. Så, kom igen Scandic - varför inte SAS också... ;)
Hur fungerar detta? Jag antar att det är antingen eller mellan de nämnda? Lägger man in sina nummer i sin profil eller skall man ange vid bokning/incheck? Vilken her mest?
 

Jonas H

Medlem
Dags igen tydligen, från morgonens utskick från Eurobonus:
"Dubbla poäng på Scandic
Få både EuroBonus Extrapoäng och Scandic Friends-poäng på en och samma vistelse. Gäller för obegränsat antal hotellnätter på Scandic april och maj 2015. Boka idag och visa ditt EuroBonuskort när du checkar in."
 

troligt

Medlem
Jag sov på Scandic Borlänge för några veckor sedan och frågade vid incheckningen, då sade hon "Det är ingen kampanj på gång just nu, men om det inte är gråmarkerat i systemet kan det fungera ändå", och hon tryckte på knappen och så tänkte jag inte mer på det. Kollade sedan på kontot och hade fått både Scandic poäng och SAS poäng, så det är alltid värt att fråga vid incheckningen!
 

Konto93

Medlem
Jag sov på Scandic Borlänge för några veckor sedan och frågade vid incheckningen, då sade hon "Det är ingen kampanj på gång just nu, men om det inte är gråmarkerat i systemet kan det fungera ändå", och hon tryckte på knappen och så tänkte jag inte mer på det. Kollade sedan på kontot och hade fått både Scandic poäng och SAS poäng, så det är alltid värt att fråga vid incheckningen!

Det är så att det går att lägga in flera "loyalty program" kort samtidigt (sj, malmö, SAS, Scandic...) och då får man poäng för allt som är markerat. Vi har instruktioner om när det gäller och inte, så det är egenteligen en miss av receptionisten. Men som du säger kan man alltid försöka ;)
 

taxvalp

Medlem
Jag är Scandic 3rd floor och EBD. Enligt Scandics hemsida är det bara Top Floor som får boka dubbelrum till enkelrumspris men samma förmån finns redan för EBG. Går det att kombinera förmånerna eller måste man välja vilket kort man vill använda? Det verkar så enligt reglerna men lite konstigt att EBG får en förmån som annars är förbehållen Top Floor...
 
Toppen