Senaste nytt

Scandic börsnoteras första veckan i december 2015

Jollman

Medlem
Svajig start för aktien...

Utifrån teckningsintervallet på 66-81 kronor per aktie så landade alltså teckningskursen på ynka 67 kronor - och har i detta nu backat till 64,25.

Scandic Hotels Group (SHOT) - Köp aktier | Avanza


Japp, bara att vänta på att någon större aktör köp-rekar den och sätter en fin kurs. Kan bli fin på sikt också när man börjar prata utdelningar.

Det intressant idag var i alla fall att det var många som tecknade aktien:
"
Intresset har varit stort och erbjudandet övertecknades kraftigt. Därmed kan din tilldelning blivit reducerad.
"

Blev ett par ägare bara på Avanza:
Antal ägare hos Avanza 3 875
 

Meazza

Medlem
Japp, bara att vänta på att någon större aktör köp-rekar den och sätter en fin kurs. Kan bli fin på sikt också när man börjar prata utdelningar.

Det intressant idag var i alla fall att det var många som tecknade aktien:
"
Intresset har varit stort och erbjudandet övertecknades kraftigt. Därmed kan din tilldelning blivit reducerad.
"

Blev ett par ägare bara på Avanza:
Antal ägare hos Avanza 3 875
Jag fick faktiskt inte så många aktier som jag hade anmält intresse för, så viss överteckning var det.

Obegripligt dock med dem som säljer med förlust redan första dagen... :eek:
 

Alf

Medlem
Hotellaktier har väl aldrig varit någon bra investering, eller? Jag har en minimi nivå i Rezidor för att få Guldkort men det är ingen lönsam affär.
 

Kricka

Medlem
@Alf
Tror inte man kan dra alla hotellaktier över en kam. Både Rezidor och Accor har
varit bra investeringar sedan jag köpte dem för ett par år sedan.. men jag köpte
dem främst för att få Guld resp. Platinumkort.
 

Alf

Medlem
@Alf
Tror inte man kan dra alla hotellaktier över en kam. Både Rezidor och Accor har
varit bra investeringar sedan jag köpte dem för ett par år sedan.. men jag köpte
dem främst för att få Guld resp. Platinumkort.

Jag köpte av samma anledning. Förlust till dags datum -14,35%.
 

Kricka

Medlem
Jag har ccg och det använder jag rätt flitigt, hur är accor platinum i förhållande till ccg?

Jag har bara använt Accorkort en gång (i HKG) och jag hade då tillgång till deras
lounge både för frukost och för vin/snacks på kvällen. Finns nog andra som har
mer erfarenhet här på forumet.
 
Toppen