Senaste nytt

SAS Wifi

Dahl

Medlem
Glömt bort att nämna detta, men otroligt störande besked att SAS skall ta betalt för WIFI för economy utan EBG / EGP status. Gratis för bussines samt Eco extra

Med tanke på att Norwegian inte kommer ta betalt så är detta en PR död och något som Norwegian kommer festa i...

vad säger ni?
 

Perra

Medlem
Inte speciellt förvånad och med tanke på hur kasst det har funkat de gånger jag använt de så känns det lite som att det kvittar
 

Magino

Medlem
För mig var detta väldigt väntat. Tycker det var trevligt att Y även får gratis Internet. Känns som det är väldigt lite som skiljer sig mellan C och Y.
 

Agö

Medlem
Om, jag säger om, detta skulle innebära att WiFi faktiskt fungerar bättre på SAS är det positivt tycker jag. Har haft blandade upplevelser, alltifrån perfekt till väldigt dåligt nu under sommaren. Senast, ARN-CPH, fungerade det t ex utmärkt för lätta uppgifter.

Det finns väl f ö en tråd där vi röstat om vad vi tycker om att ta betalt för internet ombord.
 

skydiver

Medlem
Nu vet jag inte hur många användare de måste ner på för att det ska fungera lite bättre (om det nu är en del av anledningen), eller hur många EBG/EBP det typiskt är per flygning, men finns det rum vore de ju smarta om de öppnade för EBS också.
Ju mer fördelar man får med EB dessto bättre.

Nu tror jag inte att det är aktuellt, men ett annat alternativ kunde vara att ha olika bandbredder för olika nivåer. (om det nu finns någon bandbredd att dela över huvud taget...)
 

joemume

Medlem
Norwegians WiFi är ju ett stort jäkla skämt, så SAS behöver inte vara så himla bra för att kunna ta betalt. :cool:
Har flugit DY ett par gånger nu - mot min vilja - och varje gång så har det varit i stort sett omöjligt att göra något annat än köra WordFeud. Norwegian hävdar ju dessutom att de är först i Europa, fast SAS körde Boeing Connexion redan 2005...
 

Jacob

Medlem
Testade för första gången SAS Wifi på en Boeing 737-800 förra veckan. Plockade upp datorn i stort sätt samtidigt som skylten släcktes och under de inledande 5-10 minuterna fungerade det OK (jag loggade på minuten innan kaptenen slog på tjänsten så var garanterat först in), men sen gick det så segt att inte ens mobilversionerna av vissa enklare websidor laddades upp. Planet var fullt till sista platsen och det var nog många som passade på att plocka upp mobilen för att slösurfa eftersom det ändå var gratis. Det var ju inte heller så att man missade att det fanns wifi ombord med ett stort klistermärke på varje stolsrygg.

Kan man få en garanti att det funkar må det vara OK att ta betalt, planet hade helt klart inte kapacitet för ett så stort antal passagerare som satt och gratissurfade för nöjes skull.
 
Toppen