Senaste nytt

SAS Webshopping

Tonton

Medlem
UC går ju upp för varje ansökan av lån / abonnemang etc man söker. Man får ju alltid hem en rapport på vilket UC man har när man sökt om lån / abonnemang. Desto högre desto sämre.

Det där stämmer inte riktigt - men det är en annan diskussion.

Rätt säker på att Vimla inte gör någon Mini-upplysning förens du aktiverar betal/utlandssamtal.

Kan säkert vara så. Alla operatörer jag har haft abonnemang hos har tagit det iaf (Tele2, Tre, Telenor).
 

CMH

Medlem
Rätt säker på att Vimla inte gör någon Mini-upplysning förens du aktiverar betal/utlandssamtal.

Jodå! Telenor Sverige AB kommer att göra en kreditupplysningen genom CreditSafe när man teckna Vimla.
Det gjorde de i alla fall på mig när jag tecknade Vimla under oktober 2019. Kreditupplysningen gjordes innan det att jag fick hem SIM-kort med mera.

Edit: Tvåa på bollen
 

gneken

Medlem
Jodå! Telenor Sverige AB kommer att göra en kreditupplysningen genom CreditSafe när man teckna Vimla.
Det gjorde de i alla fall på mig när jag tecknade Vimla under oktober 2019. Kreditupplysningen gjordes innan det att jag fick hem SIM-kort med mera.
Ah, då har man ändrat det.
För ca ett halvår sedan så gjorde de (Telenor) mini upplysning endast vid aktivering av betal och utlandssamtal. Men men, du ska vi nog inte gå alldeles för OT.

Dessa mini-upplysningar är vanliga och kan inte jämföras med exempelvis bankernas kreditupplysningar när du söker bolån.
 

JochenS

Medlem
Ah, då har man ändrat det.
För ca ett halvår sedan så gjorde de (Telenor) mini upplysning endast vid aktivering av betal och utlandssamtal. Men men, du ska vi nog inte gå alldeles för OT.

Dessa mini-upplysningar är vanliga och kan inte jämföras med exempelvis bankernas kreditupplysningar när du söker bolån.
Upplysning görs bara om man väljer faktura som betalningsmetod (när jag skaffade i december). Å andra sidan var det extremt struligt med kortbetalning hos Vimla, men det kanske är löst nu.
 

JochenS

Medlem
Vimla tar kreditupplysning även om väljer kortbetalning, samt även om man redan är befintlig kund. I alla i december 2019.

EK
Då har det ändrats. Första dagarna i november (tog fel på tidpunkten i förra inlägget) gjordes ingen kreditupplysning på mig. Och jag fyllde heller aldrig i personnummer. Men det kanske krävs även vid kortbetalning nu mera?
 

joda

Medlem
En hypotetisk fråga. kan jag först signa via Coop på, låt oss säga Readly dealen via jobbmailen för att sedan signa upp via EB shoppingportalen på min privata Mail?

Tänker då användaren är kopplad mot mailen borde jag ju räknas som ny kund. Men är det något annat som sätter käppar i hjulet för den typ an manöver?
 

CMH

Medlem
En hypotetisk fråga. kan jag först signa via Coop på, låt oss säga Readly dealen via jobbmailen för att sedan signa upp via EB shoppingportalen på min privata Mail?

Tänker då användaren är kopplad mot mailen borde jag ju räknas som ny kund. Men är det något annat som sätter käppar i hjulet för den typ an manöver?

Det ska inte vara några problem att signa Nextory/Readly både genom EuroBonus-Portalen och Coop! Jag gjorde så med två olika mejladressen och fick poäng på respektive sida.
 
Toppen