Senaste nytt

SAS Webshopping

Doctor-X

Medlem
La en beställning från Simple Feast igår, så klart kom inte mailet ”Din beställning har registrerats” från SAS. Står ju alltid att man ska vänta 48h, men dyker det inte upp under de fasta tiderna som de verkar batch signera köpen varje dag måste man efterregistrera köpet själv. Jag har inte fått något kvitto eller ordernummer från Simple Feast, hur har detta funkat för dem som beställt tidigare?
 

palmen

Moderator
Till alla soom har problem att få in poängen, kör ni med en "ren browser" eller har ni massa add-ons som add-blockers och liknande?
Jag har personligen inte dessa återkommande problem, kan bara komma på ett tillfälle då poängen inte kommit in och jag kör chrome helt ren från add-ons och liknande.
 

Tonton

Medlem
Till alla soom har problem att få in poängen, kör ni med en "ren browser" eller har ni massa add-ons som add-blockers och liknande?
Jag har personligen inte dessa återkommande problem, kan bara komma på ett tillfälle då poängen inte kommit in och jag kör chrome helt ren från add-ons och liknande.

Jag kör Safari utan ad-blocker - fungerar fint för mig. Ser bara till att inte göra någonting dumme emellan.

Min strategi brukar vara:
1. Välja butik
2. gå in på denna butiken och fylla varukorgen
3. stänga alla flikar och därefter klicka mig in på webshoppen via onlineshoppingportalen
4. Betala direkt då varukorgen redan är ifylld sedan tidigare.

Fungera i princip alltid för mig. Det som inte fungerar är att jag inte får rätt belopp in på kontot...
 

palmen

Moderator
Jag kör Safari utan ad-blocker - fungerar fint för mig. Ser bara till att inte göra någonting dumme emellan.

Min strategi brukar vara:
1. Välja butik
2. gå in på denna butiken och fylla varukorgen
3. stänga alla flikar och därefter klicka mig in på webshoppen via onlineshoppingportalen
4. Betala direkt då varukorgen redan är ifylld sedan tidigare.

Fungera i princip alltid för mig. Det som inte fungerar är att jag inte får rätt belopp in på kontot...
Problemet är när man måste räkna bort momsen för att ha koll på hur mycket poäng man ska få in.
 

Doctor-X

Medlem
Jag kör Safari utan ad-blocker - fungerar fint för mig. Ser bara till att inte göra någonting dumme emellan.

Min strategi brukar vara:
1. Välja butik
2. gå in på denna butiken och fylla varukorgen
3. stänga alla flikar och därefter klicka mig in på webshoppen via onlineshoppingportalen
4. Betala direkt då varukorgen redan är ifylld sedan tidigare.

Fungera i princip alltid för mig. Det som inte fungerar är att jag inte får rätt belopp in på kontot...

Gör samma! Men detta funkar ju inte när man ska signa-up för något. Hade senast problem med SF Kids play och nu Simple Feast. Hade problem med kortbetalningen med Simple Feast - kanske var det som strula till det.
 

Tonton

Medlem
Problemet är när man måste räkna bort momsen för att ha koll på hur mycket poäng man ska få in.

Det jag menar är att hemsidan skriver att X poäng är påväg in till mig men Y poäng faktiskt kommer in på kontot. Uträkningen har ju redan gjorts i första steget här, så borde inte vara någon skillnad.
 

aikelo

Medlem
Handlade precis lite från HM via mobilen. Efter färdigt köp, upptäckte jag att jag inte hade handlat via en ny flik i Chrome utan att shopping portalen hade öppnat HM appen i telefonen.
Så nu undrar jag om jag blir utan poäng eller löser det sig ändå?
 

MaLund13

Medlem
Handlade precis lite från HM via mobilen. Efter färdigt köp, upptäckte jag att jag inte hade handlat via en ny flik i Chrome utan att shopping portalen hade öppnat HM appen i telefonen.
Så nu undrar jag om jag blir utan poäng eller löser det sig ändå?
Mest troligt är att du inte får poäng, iallafall inte per automatik. Systemet bygger på en cookie i webbläsaren, detta fungerar inte om man handlar via app.
 
Handlade precis lite från HM via mobilen. Efter färdigt köp, upptäckte jag att jag inte hade handlat via en ny flik i Chrome utan att shopping portalen hade öppnat HM appen i telefonen.
Så nu undrar jag om jag blir utan poäng eller löser det sig ändå?
Klicka dig in till HM via portalen nu i efterhand. Då kan du efterregistera köpet.
 
Toppen