Senaste nytt

SAS Webshopping

Ilmu90

Medlem
Jag har sett, apropå poängstrul att summan på "poäng på väg" ibland varit högre än det som sen satts in. Min analys har varit att den initiala uträkningen ibland missat att dra bort summan som motsvarar moms och frakt, den ska ju INTE ingå i poängräkningen enligt villkoren i Webbshoppen. Kanske en svår algoritm i vissa fall.. När sen faktiska utbetalningen ska ske görs en mer noggrann/korrekt beräkning och ibland har poäng dragits bort.
Ex, handlat för 2000kr med 50p/100kr. Står 1000p på väg. Sen inkommer 800p när systemet/männinskan (?) räknat rätt.

Helt ok enligt mig.

Ibland har jag dock fått utbetalt till EB-kontot en poängsumma som fortfarande inkluderar moms, men det ska vi väl inte tala högt om... :D

Bästa är när man köper något på rea pris och får poäng för ordinarie pris:rolleyes:. Hände för mig 3 gånger när jag köpte från Sportamore.
 

Frisk78

Medlem
Tänk om det skulle vara samma strul med medlemspoäng/rabatt på Circle K/Coop/Ica/Dressman eller någon annat företag.
Ingen skulle acceptera det, jag vet inte hur svårt det ska behöva vara att direktreglera poängen? Gör man ett återköp så blir det också minus på redan utbetalda poäng. Har man redan hunnit boka en resa för poäng man inte har rätt till, så debiteras poängen enligt Sas tabell.
 
Vad är detta egentligen?? Jag råkade se här på forumet att flera har gått miste om poäng, man har fått för få i jämförelse med vad som står, osv. Jag trodde i min naivitet att allt detta skedde per automatik. Poängen som står i listan över "kommande poäng" är samma poäng som snart kommer in på kontot (tänkte jag).

Jag gjorde ett mycket enkelt och snabbt "stickprov". Ett köp (som nyligen gjorts och hunnit hanteras) som skulle generera 400 poäng gav istället 374 poäng. Alltså en diff på 26 poäng till min nackdel. Jag har ju en lång lista över köp, och på mitt EB-konto har jag en längre lista över poäng som kommit in från alla möjliga håll -- hur ska man hålla reda på att det blir rätt? Jag förutsatte att detta alltid blir rätt!

Så en fråga: alla ni som upptäckt att ni fått för få poäng och sedan vänt er till SAS för att få detta åtgärdat -- hur kollade ni upp antalet poäng som saknades? Hade ni någon enkel lösning för detta, eller satt ni manuellt och jämförde rad för rad med rader som ni hade på intjänade poäng under ert EB-konto?

Kan även tillägga att jag inte jämfört summor på noterade vs utbetalda poäng. Jag hittade 2517 poäng där det i samtliga fall stod som "utbetalt" på onlineshopping portalen men jag hade fått 0 på mitt Eurobonus konto.

I mitt fall var det samtliga köp från:
Outnorth
Stayhard
Caliroots
Outdoorexperten
Cykloteket
Conrad
Åhlens
Inkclub
 

Nikje

Medlem
Någon som fått poäng samtidigt som de har använt rabattkod hos City Gross matkasse?
Japp!:)

Kan såklart inte garantera något men fått poäng åtminstone 5 gånger trots villkoren. Dessutom verkar det förmånligast att inte prenumerera, brukar komma ny rabattkod på 100 kr sista beställningsdagen..:cool:
 

Big Birger

Medlem
Ser att "Simple Feast" är tillbaka med en kampan, och nu är det 4000 poäng istället för 3500 som det var i förra kampanjen. Till och med 31/10.

Jag beställde först i mitt namn, och efter ganska lång tid fick jag mina poäng. Min kära fru beställde, och i hennes profil stod poängen som "kommande" under en period. Sedan försvann de. Märkligt. De är registrerade som saknade nu.

Det står inget i villkoren om att det är "per hushåll".

Är helt klart sugen att låta en av >18-åriga kidsen som bor hemma att beställa en omgång också. Det var faktiskt väldigt god mat. :)
 

Tonton

Medlem
Ser att "Simple Feast" är tillbaka med en kampan, och nu är det 4000 poäng istället för 3500 som det var i förra kampanjen. Till och med 31/10.

Jag beställde först i mitt namn, och efter ganska lång tid fick jag mina poäng. Min kära fru beställde, och i hennes profil stod poängen som "kommande" under en period. Sedan försvann de. Märkligt. De är registrerade som saknade nu.

Det står inget i villkoren om att det är "per hushåll".

Är helt klart sugen att låta en av >18-åriga kidsen som bor hemma att beställa en omgång också. Det var faktiskt väldigt god mat. :)

Tack för tips! blir att beställa hem.
 

Big Birger

Medlem
Ser att "Simple Feast" är tillbaka med en kampan, och nu är det 4000 poäng istället för 3500 som det var i förra kampanjen. Till och med 31/10.

Jag beställde först i mitt namn, och efter ganska lång tid fick jag mina poäng. Min kära fru beställde, och i hennes profil stod poängen som "kommande" under en period. Sedan försvann de. Märkligt. De är registrerade som saknade nu.

Det står inget i villkoren om att det är "per hushåll".

Är helt klart sugen att låta en av >18-åriga kidsen som bor hemma att beställa en omgång också. Det var faktiskt väldigt god mat. :)
Nu har frugans poäng dykt upp under "poäng på väg" igen. Finns hopp.
 

Skogi

Medlem
Nu har frugans poäng dykt upp under "poäng på väg" igen. Finns hopp.

Funderar också på att beställa hem till kidsen men känns lite sådär om de inte gillar det.

På hemsidan står det 2-3 pers, betyder det att jag som ensam kan dryga ut 3 middagar till 6? Hur länge håller maten?
 

Mikado

Medlem
Funderar också på att beställa hem till kidsen men känns lite sådär om de inte gillar det.

På hemsidan står det 2-3 pers, betyder det att jag som ensam kan dryga ut 3 middagar till 6? Hur länge håller maten?
Mycket grönsaker som inte är superfräscha när fredagen kommer, men när man har tillagat det håller det ju längre. Jag tycker det mesta har varit riktigt gott. För mig och min man har det ofta blivit tre portioner per maträtt men då är vi inte jättestora i maten. Gillar Simple feast och det går att se på hemsidan hur kommande veckors menyer ser ut, så det går ju att välja efter vad man tror passar familjens smaklökar. Otroligt skönt att det inte tar mer än absolut max 20 minuter att få ihop en komplett måltid! Oftast tar det typ 10 minuter.
 
Toppen