Senaste nytt

SAS Webshopping

Jönsson

Medlem
Vet inte om alla vet om det redan, men bokar man Iberostar via Sas webshop så får man 30p/100 vilket snabbt genererar fina summor. Dessutom prisgaranti som alltid verkar placera de lägst...:)
Jag har inte provat, men det står så här

Uppsägning av prenumeration
Du kan även skicka in din uppsägning i inloggat läge via Mina Sidor.

https:// pren.di.se/pren/prenumerationsvillkor/
Det går numera att sägs upp prenumerationer online på Bonniers olika tidningar och magasin. Förr skulle man ringa in. Men de sköter det ändå manuellt verkar det som. Någon måste hantera ärendet.
 

Tolle

Medlem
Någon som provat Simple Feast kampanjen med 2 500 poäng som förfaller 09-06-2019?
Måste man teckna abonnemang eller räcker det med att beställa en av deras matkassar vid ett tillfälle?

Simple Feast kör ny kampanj med 3500p till nya kunder. För mig som ändå planerar att köpa de sista poängen som krävs för att nå FlyPremium 200k så blev detta i princip gratis mat (21,6 öre per poäng) :)
 
Enda sättet att verkligen skydda sig så att SAS verkligen registrerar köpet är att filma?

Köpte en sak för runt 20.000 som nu SAS säger inte bli registrerad korrekt.
Som att det vore första gången man handlar i SAS webbutik...

ADB avaktiverat, inloggad och gick via webbutiken som alltid.
Nu har man gått miste om över 6.000 poäng som SAS vägrar göra rätt för.

Återstår att se om man orkar göra återköp och köpa igen. #Miljötänk
 
Enda sättet att verkligen skydda sig så att SAS verkligen registrerar köpet är att filma?

Köpte en sak för runt 20.000 som nu SAS säger inte bli registrerad korrekt.
Som att det vore första gången man handlar i SAS webbutik...

ADB avaktiverat, inloggad och gick via webbutiken som alltid.
Nu har man gått miste om över 6.000 poäng som SAS vägrar göra rätt för.

Återstår att se om man orkar göra återköp och köpa igen. #Miljötänk
Segt !
Sitter och oroar mig över att samma sak ska hända mig. Köpt saker för ca 20-25 kkr utan att ha fått mail om att de registrerats :(
 

gneken

Medlem
Enda sättet att verkligen skydda sig så att SAS verkligen registrerar köpet är att filma?

Köpte en sak för runt 20.000 som nu SAS säger inte bli registrerad korrekt.
Som att det vore första gången man handlar i SAS webbutik...

ADB avaktiverat, inloggad och gick via webbutiken som alltid.
Nu har man gått miste om över 6.000 poäng som SAS vägrar göra rätt för.

Återstår att se om man orkar göra återköp och köpa igen. #Miljötänk
Jag brukar för säkerhetsskull köra en separat webbläsare, i detta fall Firefox för SAS Onlineshopping. Där är jag säker på att jag inte har någon adblocker av något slag.

Dessutom klickar jag in på butiken minst 2 gånger för att vara säker på att det registreras. Har hänt för mig att det inte registrerats korrekt och jag blivit nekad.
 
Jag brukar för säkerhetsskull köra en separat webbläsare, i detta fall Firefox för SAS Onlineshopping. Där är jag säker på att jag inte har någon adblocker av något slag.

Dessutom klickar jag in på butiken minst 2 gånger för att vara säker på att det registreras. Har hänt för mig att det inte registrerats korrekt och jag blivit nekad.
Jag gör också så, fast med Chrome's gäst läge, och det har funkat upp tills nu när jag gjorde köp på webhallen och homeroom. Menmen det har inte gått 8 veckor och möjligheten för efterregistrering finns innan det är kört :)
 

gneken

Medlem
Jag gör också så, fast med Chrome's gäst läge, och det har funkat upp tills nu när jag gjorde köp på webhallen och homeroom. Menmen det har inte gått 8 veckor och möjligheten för efterregistrering finns innan det är kört :)
Får jag inget Mail om registrering av köpet inom 1 vecka brukar jag skicka in en claim. Det kan ta upp till två veckor att få poängen, men registreringen av köpet ska gå väldigt snabbt.
 
Får jag inget Mail om registrering av köpet inom 1 vecka brukar jag skicka in en claim. Det kan ta upp till två veckor att få poängen, men registreringen av köpet ska gå väldigt snabbt.

Gick in nu för att göra en claim. När jag väljer butikerna jag handlat från så kommer listan med datum upp och dom matchar med mina köp så de måste betyda att dom registrerats men att jag inte fått mail (Blir att ta skärmdumpar på detta)
Däremot så vet jag att jag dragit eurobonus kortet när jag handlat på kjell & co men den finns inte i listan. Det kanske är annorlunda när man gör det fysiskt i butik
 

gjohansson

Medlem
Gick in nu för att göra en claim. När jag väljer butikerna jag handlat från så kommer listan med datum upp och dom matchar med mina köp så de måste betyda att dom registrerats men att jag inte fått mail (Blir att ta skärmdumpar på detta)
Däremot så vet jag att jag dragit eurobonus kortet när jag handlat på kjell & co men den finns inte i listan. Det kanske är annorlunda när man gör det fysiskt i butik
Fysiskt i butik har ju ganska lite med webshopping att göra
 

danielhog

Medlem
Enda sättet att verkligen skydda sig så att SAS verkligen registrerar köpet är att filma?

Köpte en sak för runt 20.000 som nu SAS säger inte bli registrerad korrekt.
Som att det vore första gången man handlar i SAS webbutik...

ADB avaktiverat, inloggad och gick via webbutiken som alltid.
Nu har man gått miste om över 6.000 poäng som SAS vägrar göra rätt för.

Återstår att se om man orkar göra återköp och köpa igen. #Miljötänk
Gör ett återköp! Men ta först kontakt med butiken och förklara. Butiken kanske inser att om dom bråkar med sas åt dig så slipper dom hantera returen.
 
Toppen