Senaste nytt

SAS Viking (LN-RKN) börjar twittra!

Jacob

Medlem
Som sagt, planen är i nuläget att SK909 den 1 februari blir den första med nya kabinen, men det kan ändras och vi kommer ihåg vilken besvikelse det blev när @Andreas Eriksson köpte biljett till första planerade BA-flygningen med A380 och dom tog den i bruk tidigare. Så boka flexibelt för det kan ändras!!!!

Mvh
/NotRyan
Det är det jag också försöker säga, det är så onödigt om folk blir besvikna. Jag har sett alldeles för många exempel på upptrissade förväntningar i detta forum tidigare.

Hantera informationen precis utifrån vad den är, en tolkning av ett bokningssystem som kan ändras imorgon. Blir renoveringen klar tidigare kan flygplanet säkert sättas i trafik tidigare, och förstås även det omvända. Ett tredje alternativ är att invigningsflygningen blir en standalone-flygning som läggs in sent i systemet (eller hanteras separat). Så har exempelvis Air France och Lufthansa gjort tidigare med nya kabiner.

Jag ställde frågan till SAS senast i förmiddags och jag tror uppriktigt sagt inte ens att de själva vet än. Vi kommer givetvis meddela så fort vi får någon bekräftad info från SAS.
 

joemume

Medlem
:) det var kanske andemeningen, även om budskapet var tydligt kring datum och flight. Jag skulle inte sätta pensionspengarna på just den flighten, men de var faktiskt mycket tydliga kring exakt när och var jungfruresan skulle ske.
 

KNA

Medlem
Diskuterade med en kollega om vad en ny stol i Business class kostar , kommer ihåg att piloten som twittrar skrev priset på twitter längre tillbaka , men kan inte hitta det när jag söker
 

Jacob

Medlem
:) det var kanske andemeningen, även om budskapet var tydligt kring datum och flight. Jag skulle inte sätta pensionspengarna på just den flighten, men de var faktiskt mycket tydliga kring exakt när och var jungfruresan skulle ske.
Målsättning stämmer säkert, det matchar dessutom det som står i systemet, men ingen kommer kunna ge ett bekräftat datum så här tidigt. Det är fullt normalt och har sett ut likadant på alla nya kabinprodukter jag bevakat senaste året.

Nu är det jul och nyår snart vilket gör allt lite annorlunda, men annars någon månad innan brukar de ha lite bättre koll. I några fall har beskedet kommit ännu senare än så.

Eller så kan det gå som med Lufthansa som beslutade att tidigarelägga lanseringen av sin premium economy med nio dagar från 1 december till 22 november. Det beslutet togs och kommunicerades den 12 november.
Lanseringen av Lufthansa Premium Economy tidigareläggs med nio dagar - BusinessClass.se
 

joemume

Medlem
Det är också bara en (1) kärra, den breda utrullningen verkar ej tidsbestämd. Ursprungligen sas det ju att A340:eek:rna skulle vara först ut, men nu blev det en norskreggad 330:a istället.
 

Jacob

Medlem
Tänker man rent logiskt är 1 februari en ganska konstig dag att rulla ut en produkt. Det är en söndag. Jag misstänker att SAS gärna vill göra något jippo kring detta med lite media närvarande och jag misstänker att t.ex. produktcheferna gärna vill vara med på flygningen, eller i alla fall med i samband med bandklippningen.

En söndag är konstigt, sånt här brukar alltid vara på vardagar, och anledningarna kan ni säkert räkna ut själva. Men jag kan så klart ha fel.
 
Jag gjorde seat val för en longhaul här om dagen och såg att det var 1-2-1 seatmap. Denna resan var till New York i C under juni 2014. Så SAS har lagt ut det nya planen till sina seatmaps. Jag tror att först och främst kommer planen användas till och från New York.
 
Toppen