Senaste nytt

SAS vägrar efterregistrera poäng

FilipJ

Medlem
Efter att försökt ta del av utlovad funktionalitet får jag numera meddelandet: "Too many registration attempts made with these details for First Segment".

Maila support eller avvakta några dagar, vet någon vilket som är bäst (om det senare ens funkar)?
 
Jag har testat detta 2 gånger sedan 7 dagars ändringen infördes.

Första gången var när det var alldeles nytt. Då efterregistrerade jag en SAS flight exakt 7 dagar efter att resan gjordes. Det tog bara några minuter innan jag hade poängen på mitt konto.

Den andra gången var nu i söndags då det hade gått en vecka sedan min resa från Bangkok till Köpenhamn. Den här gången gick det inte alls. Jag mailade då ebretro och påpekade att trots texten om 7 dagar på hemsidan så hade det inte gått att registrera.
Dagen efter fick jag svar från ebretro att poängen var insatta på mitt konto. Texten på hemsidan kommenterade de inte.
 

Kris

Medlem
Testade retro-registrera en sas-flight via formuläret 9 dagar efter flygningen. Fick besked att det var för tidigt att efterregistrera. Testade igen dagen efter och fick besked att jag testat för många gånger. Suck... Blir mail till eb retro.
 
Testade retro-registrera en sas-flight via formuläret 9 dagar efter flygningen. Fick besked att det var för tidigt att efterregistrera. Testade igen dagen efter och fick besked att jag testat för många gånger. Suck... Blir mail till eb retro.
Det brukar ta 14 dagar på varje legg innan man kan. Oavsett vad som står på sidan. Jag skulle vänta 15-16 dagar.
 

Kris

Medlem
Det brukar ta 14 dagar på varje legg innan man kan. Oavsett vad som står på sidan. Jag skulle vänta 15-16 dagar.
Fick svar med vändande post från ebretro. Case closed.
Intressant att det ändrats till >7 dagar för ett bra tag sedan (halvår?) och att det (i alla fall i mitt fall) inte funkar ännu. Fine om de vill att man skall vänta längre, men då kan man ju skriva det :)
 

Canadien

Medlem
Fick svar med vändande post från ebretro. Case closed.
Intressant att det ändrats till >7 dagar för ett bra tag sedan (halvår?) och att det (i alla fall i mitt fall) inte funkar ännu. Fine om de vill att man skall vänta längre, men då kan man ju skriva det :)
Jag har buggrapporterat det ett par gånger via lite olika kanaler, men är ju alltid bra att fler påpekar felet på hemsidan.
 

CoooC

Medlem
Provat att efterregistrera en Avianca-flight via SAS "Registrera Saknade Poäng"-tjänst men får följande felmeddelande:
"Poängen för denna flygning har redan registrerats på ett annat EuroBonus-konto.".

Någon som fått liknande och har tips på hur man kan gå vidare?
 

011430121

Medlem
Provat att efterregistrera en Avianca-flight via SAS "Registrera Saknade Poäng"-tjänst men får följande felmeddelande:
"Poängen för denna flygning har redan registrerats på ett annat EuroBonus-konto.".

Någon som fått liknande och har tips på hur man kan gå vidare?
Kontakta SAS så kanske det löser sig
 
Toppen