SAS vägrar boka om trots lediga platser

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av SK989, 5 Augusti 2020.

1. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Jag skulle inte vara extremt orolig. Flighten finns fortfarande schemalagd i expertflyer, och utresan SK1831 ARN-SPU är bokningsbar på hemsidan.

011430121, SK989 och Cristoffer Cedergren gillar detta.
  2. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan det vara så att SAS ”tagit bort” aktuell flight (för att ha full kontroll över bokningsläget)? :rolleyes:

3. Morgan

Morgan Medlem

De vill väl undvika såna där hopplösa kunder som vill byta till direktflyget istället för att njuta av CPH när Oslo-flyget ställdes in. Bättre att SK-IT trollar bort flyget :D

Flyingfraudster, Mr Basic, SK989 och 1 annan gillar detta.
  4. KalleSus

KalleSus Medlem

Min bestämda uppfattning är att en helt utsåld flight (samtliga bokningsklasser) faktiskt inte brukar dyka upp i bokningsläget på hemsidan.
    Så detta tror jag inte alls är något nytt.
    Vid koll på ExpertFlyer är också alla bokningsklasser nollade, men vid koll av seat availibility finns flighten med och det ser ganska välfyllt ut redan nu.
    Hade flighten varit inställd (vilket också indikeras med nollor i Flight availability-läge) så hade man fått ett felmeddelande i Seat Map-läget.

samet, AABack2ARN, Mr Basic och 5 andra gillar detta.
  5. mha321

mha321 Medlem

Sannolikheten är väl rätt stor att det inte bara var en person som behövde omboka från den inställda flighten. Och med tanke på hur få alternativ som går generellt nu, så lär det snabbt bli fullt... Låter helt rimligt.

SK989 och Berglund gillar detta.
  6. SK989

SK989 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det verkar oklart vad som visas eller inte på hemsidan när ett flyg är fullbokat. Bifogar här hur det ser ut från Split den 29 augusti då det står just "Inte tillgänglig" på SK1832. Hur som, mitt flyg gick enligt plan. Sitter nu ombord en knökfull kärra i Plus - vi är 24 pax i Plus fördelade på fyra rader. I Go finns det totalt 20 lediga platser räknade jag till när jag gick på toa längst bak i planet. En hel del sura kommentarer från folk i Plus som fått ändrad plats och hamnat i mittsäte istället. Jag förstår inte varför inte SAS skapar mer luft i Plus när det finns möjlighet då det är många lediga platser i Go.

Screenshot_20200811-103710.png

Last edited: 11 Augusti 2020
  7. igelkotten

igelkotten Medlem

Märkligt. Men kanske beror på viktfördelning?

8. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Nu vet vi inte varför det var 20 tomma säten. Kan ju i teorin vara 20 no shows eller annan anledning som sas inte känner till när checkin öppnar. På senare tid har sas varit bättre på att ge plus mer utrymme än go, men kan tänka mig att det blir lite son det blir nu i Corona tider.

9. FredrikSAS

FredrikSAS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Går den som charterflight kanske?

10. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, inte om flightnummer är SK1832. Inga charterflighter i 1000-serien

Brandforce och FredrikSAS gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!