Senaste nytt

SAS utökar utbudet av digitala tidningar - plockar bort papperstidningarna vid gaten

niksal

Medlem
Jag ser 3 problem ur mitt egoistiska perspektiv:
1. Det finns inte Newsstand i Windows Phone Appen idag. Jag ser att det skall komma, men jag tror inte på det innan jag har den versionen i min telefon.
2. Finska tidningar finns inte utan kommer "framöver". Igen ett exempel att SAS inte längre bryr sig om Finland
3. Mitt batteri på telefonen brukar vara ganska så tomt efter en arbetsdag. Hur skall jag då läsa tidningen, det finns ju inte strömuttag heller (inom Norden)

Principiellt har jag inget emot detta, men det skall fungera i praktiken också.
 
A

Aurora

Guest
3. Mitt batteri på telefonen brukar vara ganska så tomt efter en arbetsdag. Hur skall jag då läsa tidningen, det finns ju inte strömuttag heller (inom Norden)
Med en iPhone som aldri hadde batteri må jeg si meg uenig. Du må gjerne spörre meg hvor, men jeg har grei kontroll på strömuttak på ARN og OSL, lider aldri noen nöd på noen av stedene. CPH og HEL frekventerer jeg ikke så mye.
 

mha321

Medlem
Med en iPhone som aldri hadde batteri må jeg si meg uenig. Du må gjerne spörre meg hvor, men jeg har grei kontroll på strömuttak på ARN og OSL, lider aldri noen nöd på noen av stedene. CPH og HEL frekventerer jeg ikke så mye.
Det kräver ju att man har tid, på korta norden flygningar har åtminstone jag minimalt med tid på flygplatsen. Jag är ganska säker på att kommentaren handlade om att det inte finns strömuttag ombord på flyget.
 

micsjo

Medlem
Visst är det så, men många gånger skall du hålla på och registrera dig (om du inte är i en lounge) och på några ställen är det väl dessutom en app man måste installera.

Mitt grundproblem är dock att läsa en tidning på en iPhone suger.

Och för att registrera dig måste du bekräfta genom en länk du får i email och för att läsa det måste du ha...wait for it...drumroll! Internet...
 

micsjo

Medlem
Tycker det är bra att tidningarna försvinner. Det blir mest bara en massa skräp, i synnerhet när man ser någon plocka på sig minst 20 tidningar som omöjligen kommer att läsas på flygningen.
Lite OT men det är samma personer som tar allt i buffen men äter en bråkdel.

Med det sagt håller jag inte - några fås missbruk kan inte få styra det stora flertalets bruk.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Tog 2 tidningar och läste båda tidigare idag, nog måste jag ändå säga att det är rätt trevligt med en papperstidning. Jag hoppas loungen blir någon form av drop off så status-/pluskunder kan ta sig ett exemplar.
 

fcx

Medlem
Tog 2 tidningar och läste båda tidigare idag, nog måste jag ändå säga att det är rätt trevligt med en papperstidning. Jag hoppas loungen blir någon form av drop off så status-/pluskunder kan ta sig ett exemplar.

Kan förstå att distributionen till outstations kan vara kostsam, och att det därför skulle kunna bli ett "hämtställe" i loungen för tidningar. Tyvärr går väl det stick i stäv med SAS ambition att öppna fler "smålounger" på olika flygplatser...
 
D

Deleted member 4971

Guest
Kan förstå att distributionen till outstations kan vara kostsam, och att det därför skulle kunna bli ett "hämtställe" i loungen för tidningar. Tyvärr går väl det stick i stäv med SAS ambition att öppna fler "smålounger" på olika flygplatser...

Ja det är väl tyvärr så. Får väl inse att det är 2015 och papper är på tillbakagång.
 
Toppen