Senaste nytt

SAS tvingas ställa in 766 avgångar i vår.

A

Aurora

Guest
Min CRJ900-flight Hamburg-Arlanda som går 28 Mars opereres av Air Nostrum, står det. Så CRJ900+SAS betyr ikke nødvendigvis innstilling.
 

Pho

Medlem
Sådär ser mitt CPH-GOT-ben jag skrev om i inlägg #2. Det känns mycket oklart, vad de avser att göra med den, när flighten inte är inställd och de fortfarande säljer biljetter - men har dragit in seat map. Ser ut att vara samma sak för dig?
Det kan man väl bara tolka som att de anser att de kommer att lösa resan på något sätt, bara det att det är oklart vilket flyg det blir med.
 

JWD

Medlem
Sådär ser mitt CPH-GOT-ben jag skrev om i inlägg #2. Det känns mycket oklart, vad de avser att göra med den, när flighten inte är inställd och de fortfarande säljer biljetter - men har dragit in seat map. Ser ut att vara samma sak för dig?

Nej jag får inte heller upp någon seatmap för den flighten som utförs med CRJ-900. Dock får jag upp det på övriga flighter i samma bokning ARN-OSL-VNO-CPH-ARN. Och det börjar ju som sagt kännas en aning suspekt när det fortfarande säljs biljetter men det inte går att välja plats. Men kanske är det så enkelt att de garderar sig för eventuella ombokningar? Jag har en stark känsla av att jag ligger i farozonen för en ombokning. Visserligen gör det inte mig så mycket då jag inte har speciellt bråttom hem och gärna kan ta en omväg.

Det skulle jag definitivt ta strid för och det borde SK gå med på.

Tack @Agö då ska jag defensivt ha det i åtanke vid eventuell ombokning. För något år sedan så fick jag kriga lite med supporten för att få poängen för en inställd och ombokad flight. Jag fick poängen men aldrig något statusgrundande segment där av min tidigare post.
 

ejm

Medlem
Är själv bokad på SK659 den 11:e Mars, Köpenhamn - München med CRJ-900 operated by Cimber och får samma fel att jag ej kan längre kan välja plats på denna flight.

Ej fått någon kommunikation från SAS kring ev ändringar även om München inte nämns i artiklarna ovan som en "drabbad" destination
 

AABack2ARN

Medlem
Hm det kanske förklarar varför jag inte kan välja plats på SK745 den 19 feb VNO till CPH. Då är det kanske dags redan nu att börja överväga ytterligare en SK-flight för att klara SAS Challenge. För jag kan väl inte räkna hem den här resan vid en eventuell ombokning till annat bolag?

Visa bifogad bild 47287

Under perioden 04FEB-29FEB är SK744/SK745 inställd på onsdagar (D3) enligt SAS försäljningsinformation. Så det borde vara lugnt! Men flighten kan ju beflygas av någon annan.

Enligt samma information är inte MUC en av de påverkade destinationerna. Men samma sak där, det kan ju hända att någon annan flyger sträckan men den skall inte vara inställd.
 

obs

Medlem
Hm det kanske förklarar varför jag inte kan välja plats på SK745 den 19 feb VNO till CPH. Då är det kanske dags redan nu att börja överväga ytterligare en SK-flight för att klara SAS Challenge. För jag kan väl inte räkna hem den här resan vid en eventuell ombokning till annat bolag?

Visa bifogad bild 47287

Det er vist standard at man ikke kan vælge sæde på flyvninger der udføres af Cimber. Har selv en flyvning Aalborg-København booket nu på søndag som udføres af Cimber med CRJ-900. Her er det heller ikke muligt at vælge sæde på hjemmesiden, men via app'en på tablet (Android) fungerer det fint.
 

Agö

Medlem
Det er vist standard at man ikke kan vælge sæde på flyvninger der udføres af Cimber. Har selv en flyvning Aalborg-København booket nu på søndag som udføres af Cimber med CRJ-900. Her er det heller ikke muligt at vælge sæde på hjemmesiden, men via app'en på tablet (Android) fungerer det fint.
Detta måste vara något nytt. Bokade för bara några veckor sedan flera segment med Cimber från Köpenhamn och hade inga problem med att välja säte.
 
  • Gilla
Reactions: ejm
Toppen