Senaste nytt

SAS Travel Wallet

M.K

Medlem
Nu körde jag top-up till 20k i några omgångar för att säkra februari kampanjen. Kör sedan TW genom Curve på alla icke Amex köp och allt tillsvidare i utlandet då jag redan bränt mina 25k i sek i februari. (25x12:300k)

Avvaktar sedan om jag bryr mig om de övriga 80k vid växling i mars. Det är ju en annan överlappande kampanj.
 

M.K

Medlem
Edit: saknade visst nån krona till månadsmålet på Elite, vad finns att köpa i Norge för 3kr? :confused:

EC30870D-ECF6-4626-B86B-3AA145170879.jpeg
 

kander

Medlem
Har stött på en något märklig situation. Försöker regga konto men får upp att mitt EB-nr redan är kopplat till ett, trots att jag inte skapat något konto. Någon annan i den sitsen?

Kontaktar man SAS support eller vet någon om det finns mail/telenr specifikt för Travel Wallet-ärende?

Edit: Hittade en mailadress: Support@SasTravelWallet.com
 
Last edited:

Birch

Medlem
Har inte så superbra koll på hur detta fungerar men jag har en liten fundering. Jag har ca 100k NOK på ett norskt bankkonto som jag hade tänkt föra över till SEK inom en snar framtid inför ett lägenhetsköp. Då funderar jag nu om det går att använda Travelwallet på den vägen för att få 20p/100kr växlat med Travel9 koden? Går det sedan att föra över de växlade pengarna från Travelwallet till mitt svenska bankkonto? (mot en avgift?).

Läser jag rätt på deras avgiftslista tar de 2.5% i valutaväxlingsavgift = 2500kr i avgift för 100.000kr. 2500kr/20000p= 12,5öre per poäng.

Är jag helt ute och snurrar eller är detta genomförbart?
 
Nån som vet om man kan sätta in EUR i TravelWallet via Curve/Revolut för att ducka växlingsavgiften eller är det bara SEK man debiteras i (med Sverige som "hemland")?
 

M.K

Medlem
Har inte så superbra koll på hur detta fungerar men jag har en liten fundering. Jag har ca 100k NOK på ett norskt bankkonto som jag hade tänkt föra över till SEK inom en snar framtid inför ett lägenhetsköp. Då funderar jag nu om det går att använda Travelwallet på den vägen för att få 20p/100kr växlat med Travel9 koden? Går det sedan att föra över de växlade pengarna från Travelwallet till mitt svenska bankkonto? (mot en avgift?).

Läser jag rätt på deras avgiftslista tar de 2.5% i valutaväxlingsavgift = 2500kr i avgift för 100.000kr. 2500kr/20000p= 12,5öre per poäng.

Är jag helt ute och snurrar eller är detta genomförbart?

Blir krångligt via TW och kostar mycket per poäng utan kampanj. Jag hade avvaktat och kört över allt direkt istället inom mindre än en månad när Nok testar 0,90/1,1111 igen mot Sek. Bra nivå för vinsthemtagning. Såklart inte säkert jag har rätt men har själv bettat mycket stora belopp på detta.


@Christiansson Det ska gå att sätta in direkt i utländsk valuta från t ex SAS MC. Något jag själv tänkt göra senare för att slippa deras höga påslag men garanterat få 15p/100sek.
 

Birch

Medlem
Blir krångligt via TW och kostar mycket per poäng utan kampanj. Jag hade avvaktat och kört över allt direkt istället inom mindre än en månad när Nok testar 0,90/1,1111 igen mot Sek. Bra nivå för vinsthemtagning. Såklart inte säkert jag har rätt men har själv bettat mycket stora belopp på detta.


@Christiansson Det ska gå att sätta in direkt i utländsk valuta från t ex SAS MC. Något jag själv tänkt göra senare för att slippa deras höga påslag men garanterat få 15p/100sek.

Kom fram till samma slutsats själv till slut, tack för feedback!

Jag har egentligen ingen brådska så jag avvaktar och ser hur kursen artar sig, jag litar på dig ;). Tacka vet jag '08-'10, då var det trevligt att tjäna NOK och spendera i Sverige..
 
  • Gilla
Reactions: M.K

KED

Medlem
Har stött på en något märklig situation. Försöker regga konto men får upp att mitt EB-nr redan är kopplat till ett, trots att jag inte skapat något konto. Någon annan i den sitsen?

Kontaktar man SAS support eller vet någon om det finns mail/telenr specifikt för Travel Wallet-ärende?

Edit: Hittade en mailadress: Support@SasTravelWallet.com
Samma sits för mig när jag idag försökte skapa ett konto. Hade hoppats på travel 11 bonusen. @kander har du fått ngn förklaring eller lösning på problemet?
 
Toppen