Senaste nytt

SAS Travel Wallet

Kampanj: SAS Travel Wallet
Villkor: https://sastravelwallet.com/files/nyc-terms/SAS-Travel-Wallet-NCY10-T_Cs_sv.pdf

9cb798c390e84d86021e9762dfec380b.jpg
 
D

Deleted member 30163

Guest
Förlåt om jag frågar något dumt, men det var så många inlägg här att jag inte orkade läsa alla.

Är det någon superbra med TW? Jag försökte regga mig men har fastnat i någon typ av limbo och blir bara spammad från TW om att jag inte slutfört registreringen. Är det något jag borde göra av något helt uppenbart skäl?

Är EBS idag och åker mest med Oneworld och använder Amex Elite i kombination med Amex Platinum.
 

M.K

Medlem
@direktörnSE Ett ganska oseriöst kort i mitt tycke. Poäng som inte kommer i tid, tävlingar som aldrig avgörs och utlovade kort som inte kommer etc. Det positiva är möjligheter till extra poängintjäning, speciellt under deras återkommande trevliga kampanjer.

Jag kommer dock allvarligt vurdera om jag orkar med detta efter slutet av februari då min betalversion går ut. Drygt 22k kvar på TW kontot som ska spendas innan dess.

Elite i Sverige och Plat utomlands är även min föredragna kombo samt ett SAS MC vid de få tillfällen Amex inte accepteras.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Tack @M.K - Jag fick detta mail av dom i början av Januari.
Screenshot 2020-01-24 at 15.51.47.png


Man tycker jag ska skicka en kopia på både en räkning (med min adress) och en kopia på körkort/pass vilket bryter mot varenda GDPR regel i världen. Otroligt oseriöst.
 

Delayed

Medlem
Man tycker jag ska skicka en kopia på både en räkning (med min adress) och en kopia på körkort/pass vilket bryter mot varenda GDPR regel i världen. Otroligt oseriöst.
Hänger nog inte med men hur bryter önskemålet om adress och ID-kopia mot GDPR? Har nog fått lämna ID-kopia till ett antal banker. Nu är jag inte kunnig om GDPR ska erkännas.
 
Last edited:

Berglund

Medlem
Man tycker jag ska skicka en kopia på både en räkning (med min adress) och en kopia på körkort/pass
Hur tänker du annars att en finansiell institution skulle fullgöra KYC reglerna? De har ju aldrig träffat dig, hur skall de annars kunna avgöra och i någon mån påvisa att de har verifierat din identitet?
 
Toppen