Senaste nytt

SAS Travel Wallet

erc

Medlem
Ursäkta en gammal gråhårig ungdom...

Vad är syftet med Travel Wallet? Uppmärksammade givetvis detta eftersom det vankades poäng. Men... Läser och tolkar. Och förstår inte... :)

Ett MC-kontantkort som kan fyllas på och sedan påminner om ett SAS-kreditkort gällande poängintjäning?

Vad är det jag inte fattar?
 

Tonton

Medlem
Ett MC-kontantkort som kan fyllas på och sedan påminner om ett SAS-kreditkort gällande poängintjäning?

Exakt - fast det är ett debit card (läs: typ Maestro).

Någon får gärna rätta mig om jag har fel - då jag inte har orkat skaffa mig full koll på detta sedan de bytte korttyp/leverantör, eller vad det nu var, för cirka ett år sedan.

Låt oss börja med det dåliga
- Sämre poängintjäning än andra kort där man kan tjänar Eurobonuspoäng(Generellt)
- Enbart onlinetransaktioner fungerar (
- Pengarna måste alltid laddas
- Dålig valutaväxling
- Kass kundtjänst

Låt oss avsluta med det positiva
+ går att skaffa om man är inte har kreditvänlighet (Exempelvis när jag var student och bodde i London).
 

intuition

Medlem
Verkar vara ett väldigt kompetent gäng. En gång frågade jag kundtjänst varför de kräver att det fulla namnet, från folkbokföringen, med alla skumma förnamn ens föräldrar gav en. Svaret var att "det är ett Amerikanskt bolag som äger kortet och de är mer noggranna med sådana saker än svenska banker".
Känns skönt att det är så noga att det måste stå "Viktualia Krysmynta Rullgardina" på mitt kort samtidigt som jag kan få ett "limited edition" kort helt utan att ha beställt det.
 
Fick också mailet "Champions League SAS Travel Wallet card is almost ready". TW-gänget är nog inne och läser här och satsar på damage control nu. Vad betyder ens "almost ready"?
Har dom ens tryckt upp korten än och nu fått klartecken från tryckeriet?

Fick iallafall svar om mailet som uppgav att mitt kort inte skulle fungera efter 1 september.

"Det var den ursprungliga planen men det faktiska datumet sköts några veckor; men bara i fall jag har beställt dig ett nytt kort och det bör anlända inom nästa 7 arbetsdag."

Lustigt svar då även om datumet "sköts några veckor" så borde jag ju fått ett nytt kort vid det här laget. Och inget svar på när mitt nuvarande kort slutar fungera.
 

M.K

Medlem
Bara bra om någon därifrån skulle råka vara inne och läsa. Produkten har ju potential!

T ex ett fast lite lägre valutapåslag än dagens ca 3,5%. Fler poäng inrikes som gör det värt att använda i Sverige, och en räknare där du ser poängintjäningen. Kampanjer är de bra på redan idag så fortsätt med dessa. Jag skulle då använda det mer än än idag med mitt (möjligen) kommande CL kort.
 
Last edited:

McFace

Medlem
Är det någon som faktiskt får sina poäng utbetalda? Mina mailfrågor om varför poängen inte betalas ut möts av lika delar "vi återkommer" och tystnad. På telefon svarar ingen vare sig på engelsk eller svensk kundtjänst.
 

M.K

Medlem
En stund sedan jag också fick poäng nu. Dålig likviditet i firman att handla poäng till oss efter sommaren?
 

palmen

Moderator
Npgon som fått Champions League kortet ännu? De skulle ju skickas ut "nästa vecka" när jag frågade för drygt 4 veckor sedan.
 
Toppen