Senaste nytt

SAS Travel Wallet

SimonXYZ

Medlem
Kan du ladda SEK på din TW med en svensk kort?
Ja, enda anledningen till att använda TW vad jag kan se (hur mycket jag än räknar på kampanjer så är det dyrköpta poäng). Vissa verkar få annat värde ut av det men jag får inte ihop det. Du kan ladda med SAS MC Premium och få 15 poäng/100kr sedan när du använder TW för köp i SEK så får du 2 poäng/kr till, alltså totalt 17 istället för 15 om du skulle ha använt SAS MC Premium direkt.
 

Kaik

Medlem
Tack Simon. Om jag försöka ladda TW med SAS MC, kan jag bara välja utländsk valuta, inte SEK...
Ha ni samma problem eller är det bara jag?
 

M.K

Medlem
TW har numera flera nivåer du kan köpa upp Dig till genom personligt erbjudande till årsavgift. @Kaik

Därav min kostnad på 8,675öre/p. Jag har deras högsta nivå. Det gör dessa erbjudanden trevliga.
 

Kaik

Medlem
TW har numera flera nivåer du kan köpa upp Dig till genom personligt erbjudande till årsavgift. @Kaik

Därav min kostnad på 8,675öre/p. Jag har deras högsta nivå. Det gör dessa erbjudanden trevliga.

Tack och grattis till högsta nivån!

Inte riktigt transparent vad dom erbjuder, jag hade ingen aning om olika nivåer.. Hittade också ingen info på nätet
 

M.K

Medlem
Personligt erbjudande. Ingen aning om på vilka premisser de väljer ut till vilka, men drar in duktigt med poäng på TW numera. Jag vet att fler härinne har de andra nivåerna.

C0A5411F-3B7D-4624-9B54-58633BA0ECCC.jpeg
 

Kaik

Medlem
Tack Simon. Om jag försöka ladda TW med SAS MC, kan jag bara välja utländsk valuta, inte SEK...
Ha ni samma problem eller är det bara jag?



Fick svar från TW:

En ny funktion har införts vid påfyllning med hjälp av ett kopplat bankkort och den gör att laddningar med ett kopplat kort i fortsättningen endast ska användas för att
fylla på andra utländska valutaplånböcker utan avgift.

Det går alltså inte längre att fylla på hemvalutan med de kopplade korten, det är enbart via Trustly som man kan fylla på i hemvalutan.

Om man vill fylla på med sin hemvaluta så måste man istället använda banköverföringsfunktionen med Trustly i appen eller online på hemsidan

Det fungerar på datorn, men inte via appen.. konstigt
 

M.K

Medlem
Nya uppdateringarna som rullas ut nu verkar blockera SEK för folk. Jag har hört det från fler tidigare så har inte uppdaterat appen. Konstigt, men bara köra in med växling då de har kampanj och använda andra kort annars. 2p/100kr är ju ändå inte värt besväret.

Min taktik är Elite i SEK upp till en check för uttnyttjandevärde på 40p. Inte behov för fler då jag oftast kör flypremium. TW har näst bäst värde (med kampanj) och andravalet för mig. Används i utlandet. Flyg/hotell/2x med Plat för försäkringarna och bygga MR saldo. En ständig optimering detta. ;)
 

SimonXYZ

Medlem
Jag har deras högsta nivå. Det gör dessa erbjudanden trevliga.

På vilka grunder får man högre status? Har du några indikationer? Jag har en känsla av att du räknar ordentligt på saker och ting innan du spenderar så du har väl inte spenderat så mycket innan du fick hög status? Kan det ha att göra med hur många nya kunder man värvar?

Det kan ju vara bra att känna till innan man skaffar för att ha en känsla för om det är lönt. Utan status är TW uselt (förutom insättning och betalning i SEK där det knappt är värt besväret), även under kampanjer. Jag ser ingen anledning att behålla mitt som det ser ut idag.
 
Toppen