Senaste nytt

SAS Travel Ready Center

DRG

Medlem
Skickade in mina papper idag för Italien, funkade utan problem. Såväl vaccinationsbevis som test gick igenom på typ två minuter.
Själv hade jag mindre tur. Försökte lägga in till Italien men det fungerade inte. Går inta att submitta. Enligt SAS ”kundtjänst” skall det hela inte fungera för flyg mellan Arlanda och Italien. Trots att det står att det skall det och andra verkar ju ha mera tur…
 

Hachans

Medlem
Själv hade jag mindre tur. Försökte lägga in till Italien men det fungerade inte. Går inta att submitta. Enligt SAS ”kundtjänst” skall det hela inte fungera för flyg mellan Arlanda och Italien. Trots att det står att det skall det och andra verkar ju ha mera tur…

Konstigt! Som sagt, inga problem för mig, bara knappa in bokning och namn på hemsidan, skicka in pdferna och så är det klart.

inga problem alls på flygplatsen idag. Inte ens ID-kontroll vid boarding.
 
Verkar viktigt med filformat/kvalitet. Förra gången jag skickade för ca en månad sedan fungerade det utmärkt med en skärmavbild på covidbeviset men inte idag. Nedladdad pdf från E hälsomyndigheter funkade bra. Provade att ladda skärmavbild på fruns vaccinationsbevis(för att se om det var något tillfälligt fel) därefter men det gick inte att göra submit med det. Så prova med pdf om det strular. Funka för mig. Ska till Malaga
 

toer00

Medlem
Någon som vet om SAS Travel Ready Center ligger ner? Försöker hämta min bokning men händer ingeting när jag trycker på "Search".
SKall åka till Spanien och det borde fungera enligt FAQ.
 

toer00

Medlem
Nu idag, fungerar det, tillsammans med Spanska "hälsobeviset" hur smidigt som helst att ladda upp dokumenten. Dock frågan är någon som har erfarenhet av hur lång tid SAS Travel Ready Center behöver på sig? I somras tog det 28 timmar när jag skulle åka till NCE. Nu åker jag till PMI den 23/12. Någon med erfarenhet av hur lång tid det tagit de senaste dagarna?

Är de nu också så att bara de som fått "godkänt" av SAS Travel Ready Center, kan checka-in online samt använda automaterna på Arlanda...?
 

Matore

Medlem
Laddade upp dokument på SAS travel ready center igår, fortfarande inget svar står bara being reviewed. Hur lång tid brukar det tar? Får man nåt sms eller info när det är klart?
 

Matore

Medlem
Nu idag, fungerar det, tillsammans med Spanska "hälsobeviset" hur smidigt som helst att ladda upp dokumenten. Dock frågan är någon som har erfarenhet av hur lång tid SAS Travel Ready Center behöver på sig? I somras tog det 28 timmar när jag skulle åka till NCE. Nu åker jag till PMI den 23/12. Någon med erfarenhet av hur lång tid det tagit de senaste dagarna?

Är de nu också så att bara de som fått "godkänt" av SAS Travel Ready Center, kan checka-in online samt använda automaterna på Arlanda...?
Har du fått godkänt ännu? Åker samma dag och laddade upp igår men ingen respons ännu.
 

toer00

Medlem
Fick godkänt nu under e.m. tog ca 27 timmar.
Undrar om SAS validerar dessa manuellt?
När jag lade in pdf-en med Covid-passet i den spanska hälsodeklarationen, så verifierades den in-live på ett par sekunder. Dags för SAS-IT att göra en insats…
 
Toppen