SAS Travel Ready Center

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Mattias Holmén, 31 Maj 2021.

1. Ricci

Ricci Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Något nytt om denna sak från SAS och är den värt att använda?

2. Johannes Winberg

Johannes Winberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den finns ju för att den skall användas? Om du inte laddar upp nödvändiga resedokument så kan du inte checka in online och då behöver styrka dessa vid en fysisk incheck… så välj själv:)

3. sh1pment

sh1pment Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur snabbt har ni fått sms från travel ready center som meddelar att allt är grönt? Jag laddade upp mitt negativa covid test igår och jag flyger imorgon - fortfarande inget sms.

Last edited: 11 Juli 2021
  4. toer00

toer00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag laddade upp min dokument i dag vid lunchtid. Åker i morgon vid 16 tiden, har fått kvitto och sett att dokumenten är ”submitted” men ingen approval ännu. Skall bli spännande och se hur lång tid det kan ta…

5. sh1pment

sh1pment Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Väntar också fortfarande. Filerna står som submitted men fick ej något kvitto. Fick du kvittens på SMS? Har dock förstått det som att detta endast är för själv check-in. Går lika bra att bara ha med sig covid testet och checka in på vanligt vis.

6. toer00

toer00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick kvittens via SMS. Hoppas att det skall gå lite smidigare på Arlanda om man lyckas fullborda incheckningen on-line.

Hi,

Your submitted Travel Requirements are currently being reviewed by our SAS Travel Ready Center.

We will contact you when this has been done.
    You can log in to our Travel Ready Center at any time to check your status or check the Travel Requirements for your destination.

Regards, SAS

7. sh1pment

sh1pment Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Mitt flyg går också vid 16 tiden imorgon. En vän som reste till samma land för 4 dagar sedan fick sitt bekräftat efter 10 minuter. Nå väl...

8. toer00

toer00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nice… ??

9. Swedestar

Swedestar Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Laddade upp dokumentet sent i onsdags och fick svar att de var ok ca 12 timmar senare. Smidigt på flygplatsen med självbetjäning rakt igenom.

toer00 gillar detta.
  10. toer00

toer00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då så….håller tummarna vid 12 snåret… då har det bara gått 24 timmar… , man kanske kan ringa till kundtjänst och be dom ”rappa på”…

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!