Senaste nytt

SAS trafikerar endast Umeå, Kiruna, Luleå och Visby from 06APR-2020

intuition

Medlem
Så är det såklart.
På samma sätt som SAS inte behöver erbjuda ombokning utan avgift på biljetter sålda före 30 april. Dvs inte heller där något som behöver hanteras. Ändå verkar de hantera det på något sätt.

Eftersom Danmarks inreseförbud inte kommer att vara för evigt kunde man tänka sig en situation där det faktiskt är bättre för flygbolaget att boka på en del resenärer som i dagsläget inte får komma till Kastrup landvägen och att man skapar en policy för att hantera risken att restriktionerna är kvar längre än resenärerna trott. Ungefär så tänkte jag.
 

fcx

Medlem
Så är det såklart.
På samma sätt som SAS inte behöver erbjuda ombokning utan avgift på biljetter sålda före 30 april. Dvs inte heller där något som behöver hanteras. Ändå verkar de hantera det på något sätt.

Eftersom Danmarks inreseförbud inte kommer att vara för evigt kunde man tänka sig en situation där det faktiskt är bättre för flygbolaget att boka på en del resenärer som i dagsläget inte får komma till Kastrup landvägen och att man skapar en policy för att hantera risken att restriktionerna är kvar längre än resenärerna trott. Ungefär så tänkte jag.
Det är fri ombokning om man bokar detta nu, tror att det är så långt som bolagen kommer att sträcka sig.
 

lucasd

Medlem
Så är det såklart.
På samma sätt som SAS inte behöver erbjuda ombokning utan avgift på biljetter sålda före 30 april. Dvs inte heller där något som behöver hanteras. Ändå verkar de hantera det på något sätt.

Eftersom Danmarks inreseförbud inte kommer att vara för evigt kunde man tänka sig en situation där det faktiskt är bättre för flygbolaget att boka på en del resenärer som i dagsläget inte får komma till Kastrup landvägen och att man skapar en policy för att hantera risken att restriktionerna är kvar längre än resenärerna trott. Ungefär så tänkte jag.

SAS vill väl få in så många bokningar som möjligt och därför har man väl ökade möjligheter för ombokning, för att få ett förtroende. Det bör ju även vara bättre för SAS om du som kund själv bokar om resan till ett senare datum innan avgången ställts in, än att SAS ställer in den aktuella avgången och beloppet ska betalas tillbaka. När du själv bokar om behåller SAS pengarna hos sig och chansen för att du faktiskt kommer att resa ökar, vilket gör att SAS har tjänat pengar på dig som kund.

Hur skulle det blir bättre för ett flygbolag att erbjuda människor som inte har koll på möjligheter för inresa i diverse länder ett annat transportsätt?
 

intuition

Medlem
...
Hur skulle det blir bättre för ett flygbolag att erbjuda människor som inte har koll på möjligheter för inresa i diverse länder ett annat transportsätt?
Ungefär så här, tänkte jag:
SAS vill väl få in så många bokningar som möjligt...

Som sagt, förbudet att resa till Kastrup landvägen kommer inte att vara för evigt. För SAS som flyger CPH-ARN även under den tillfälliga restriktionstiden skulle det vara bättre att få in så många bokningar som möjligt inför den framtid som snart kommer.

Precis som fcx sa, så är den fria ombokningen troligen den generella metod de kommer att ha även för det här specialfallet. Jag är med på det, vi behöver inte förlänga det här stickspåret.
 

011430121

Medlem
Tydligen bra beläggning till Luleå
Returen är ca 50% beläggning på SK19 medan SK6051 endast har 6 bokade platser enligt Expert Flyer
FA700099-444E-46F5-BD17-FC19B89AD122.png
 

011430121

Medlem
SK6051 låter inte som en reguljär avgång!?
Jo det är det, det är ”extra flygningar” men även flygningar till Malaga har 6XXX
Runt jul är det ganska vanligt på just Luleå med 6XXX
Ibland om någon maskin blir stående övre natten av teknik och den går dagen efter så får den 6XXX för att det inte skall vara två avgångar med samma SK nummer den dagen ex. SK904 blir försenad i 12 timmar så kan det bli SK6904
 

Ricci

Medlem
Jag satt och lekte med lite bokningar och såg att SAS verkar uppdaterat sin tidtabell och verkar starta ARN-MMX-ARN 1gång/dag från 1 juni.:)
Dock har jag inte sett någon info från SAS om det(?).
upload_2020-5-10_12-16-47.png
 
Toppen