SAS trafikerar endast Umeå, Kiruna, Luleå och Visby from 06APR-2020

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Mattias Holmén, 3 April 2020.

1. kerran1980

kerran1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På Arlanda-Umeå-Arlanda har SAS ofta mycket högt prioriterad medicinsk frakt som ska till och från Umeå universitetsjukhus.
    Inte sällan är det männskliga organtransporter..

El0, Bankiren, samet och 4 andra gillar detta.
  2. LasseFoppa

LasseFoppa Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu verkar de ha ändrat tidtabellerna.
    När jag tittar måndag 27/4 kör de Visby på morgonen, Umeå förmiddagen, Kiruna eftermiddag och Luleå kvällen.

3. Xilan

Xilan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flighten Luleå - Arlanda igår kväll (13/6) hade närmare 90% beläggning enligt uppskattning av en kollega som var ombord.
    Det verkar alltså finnas en viss efterfrågan på resor i alla fall.

4. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur klarar man då skyddsavståndet på en armlängds avstånd?

011430121 gillar detta.
  5. Xilan

Xilan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Seatblock som EBD i min kollegas fall.

I övrigt har jag ingen aning. Att beläggningen var just 90% är inte bekräftad fakta. Men den var inte halvtom i alla fall.

6. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När tänkte åka på LLA förra veckan var kärran helt full men möjlig att boka med c-klass. Jag avstod och tog bilen istället.

FF#1 gillar detta.
  7. Homer

Homer Medlem

Virusfakiren :)

FF#1, flum och Berglund gillar detta.
  8. intuition

intuition Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    CPH-ARN är vad jag förstår öppen baserat på SAS egna bedömningar av marknadsläget, så en skåning på väg till tex norrland kan ju ta den vägen.
    Och det väcker ju en följdfråga - just nu är ju danska gränsen stängd för svenskar som inte bor eller jobbar i Danmark. Förr eller senare kommer det ju att lyftas, men frågan är hur SAS hanterar om man köpern en sådan biljett nu och restriktionerna fortfarande gäller när det är dags att flyga?

Ricci gillar detta.
  9. Hachans

Hachans Medlem

Du köper en biljett Köpenhamn-Stockholm med de villkoren som gäller. SAS flyger sträckan. På vilket sätt skulle de behöva ”hantera” att du inte kan ta dig till flygplatsen? De har ju uppfyllt sin del av avtalet.

martin.agren, Jönsson, Skogi och 2 andra gillar detta.
  10. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SAS gör inga kontroller huruvida du redan nu befinner dig i Danmark eller har relevanta inresetillstånd dit - det är ditt problem. Så länge flyget går har SAS fullgjort sin del av avtalet, det är helt upp till dig att ta dig till flygplatsen och klara säkerhetskontrollen. Det är ingenting som behöver ”hanteras”.

011430121, Jönsson och anjak gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!