Senaste nytt

SAS till Bangkok?

imartin

Medlem
Just nu är det ju rätt svårt att ta sig med en ren SAS bonusresa till Sydöstasien. Snarare sagt omöjligt. Så det vore verkligen underbart om SAS skulle flyga till BKK någon gång igen. Då blir det också billigare att ta sig vidare med EB poäng i området. Bokar man en A* resa från Hongkong (eller Shanghai) till t.ex. Thailand eller Malaysia byter man zon och det blir många poäng.

Förstår dock att önskemål från resenärer som vill kunna använda sina EB poäng på ett bättre sätt inte avgör de strategiska besluten SAS fattar om vart de flyger.

Kanske också värt att tänka på är att Thailand, som resemål, inte verkar vara lika poppis längre bland svenskar som förrut (istället ökar andra resmål i regionen som t.ex. Vietnam och Filippinerna). Frågan är alltså om inte de ekonomiska förutsättningarna för just Norden-BKK till och med har blivit sämre.
 
Last edited:

ante_77

Medlem
Tänk om SAS skulle öppna upp till BKK igen. Med deras nya kabin i plus och business skulle jag välja dem alla ggr före Thai.
Förstår att det inte funkade för länge sen men nu kanske det är annorlunda :)

Då Thai har gått ner sig med tanke på service och hårdvaran är utdaterad så hade SAS varit bättre.
Sedan Thai slutade med 747:an så har Thai bara sjunkit i produkt samtidigt som priset har gått upp. För många är Finnair ett bättre alternativ än Thai
 

bankb

Medlem
Då Thai har gått ner sig med tanke på service och hårdvaran är utdaterad så hade SAS varit bättre.
Sedan Thai slutade med 747:an så har Thai bara sjunkit i produkt samtidigt som priset har gått upp. För många är Finnair ett bättre alternativ än Thai

Tycker verkligen att 777 har mycket bättre hårdvara än 747:eek:rna de flög med. Men håller med om att priser i business är helt hysteriskt på Thai just nu. Tack och lov betalar jobbet alla resor utan de som betalas med EB poäng på den årliga resan med familjen.
 

ante_77

Medlem
Tycker verkligen att 777 har mycket bättre hårdvara än 747:eek:rna de flög med. Men håller med om att priser i business är helt hysteriskt på Thai just nu. Tack och lov betalar jobbet alla resor utan de som betalas med EB poäng på den årliga resan med familjen.

Ja, det kanske stämmer. Var allt för längesedan jag flög 747:an.
Poängen är att SAS skulle få en linje som skulle fungera relativt ok...troligen då man kan boka eco, plus och biz.
Thai har plockat bort PE och då finns bara en överprisad biz eller eco, vilket skapar utrymme för andra bolag.

Att flyga med en 340 ger nog inte så mycket vinst för SAS, men en 350 fungerar säkert alldeles utmärkt.
 

Ricci

Medlem
Vilka minnen man har med SAS till Bangkok både som vanlig pax och ID-pax.
Kaos varje kväll när alla ID-pax skulle med, jungel juice i crew buss, Rembrandt hotell, mat på Soda, massage hos Rosa flickorna, flyga upp till ARN från CPH då C-klass var 6-10K billigare att starta där ifrån för att sedan skippa sista benet på hemvägen.

Dock tror jag inte att SAS kommer att flyga linjen på ett bra tag då deras kostnader är fortfarande för höga.
 
Toppen