SAS till Bangkok?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av bankb, 5 Juni 2018.

1. bankb

bankb Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jackpot för Thai när SAS slutade flyga. Innan dess, när de flög med sina 747:eek:r kunde man ju köpa en Premium biljett för typ 12k och fick deras gamla businesstol. Vill nog påstå att det är de mest prisvärda biljetterna jag bokat.

Sedan de började med 777orna kostar ju en premium över 20k, visserligen bättre stol, men sämre mjuk produkt ombord.

011430121, Jane Insane och Gus gillar detta.
  2. Kai Groundstroem

Kai Groundstroem Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänk om SAS skulle öppna upp till BKK igen. Med deras nya kabin i plus och business skulle jag välja dem alla ggr före Thai.
    Förstår att det inte funkade för länge sen men nu kanske det är annorlunda :)

samet, SilverJonten, ante_77 och 3 andra gillar detta.
  3. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Menar du att gulfbolagen inte längre konkurrerar om semesterresenärerna från Skandinavien till Sydostasien? Det var väl främst det som sänkte denna och andra europeiska carriers linjer till Bangkok.

4. Kai Groundstroem

Kai Groundstroem Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tja, man kan ju alltid önska :)
    Folk kanske tröttnar på att sitta 4h i Doha mitt i natten ;-) Jag bara säger att jag skulle iaf välja SAS främst.

Linda79, SilverJonten, imartin och 3 andra gillar detta.
  5. bankb

bankb Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu gillar jag ju verkligen Thais business class. Men tror inte att detta kommer hända, SAS och thai verkar ha en ök om att detta är Thais linje att köra :)

6. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju tråkigt om det skulle finnas en sådan överenskommelse.

Kai Groundstroem gillar detta.
  7. Jane Insane

Jane Insane Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Den tunna linjen mellan allians och kartell är ibland väldigt tunn...

Walter, Ricci, Fritidsforskare och 4 andra gillar detta.
  8. mha321

mha321 Medlem

Eller så är det helt enkelt så att linjen går att få lönsamhet i med Thais lägre kostnadsbas. Det känns som mer troligt tycker jag. SAS kan helt enkelt tjäna mer pengar på att använda sin klart begränsade flotta på linjer med bättre marginaler.

Ricci gillar detta.
  9. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eller att om både SAS och Thai skulle köra så skulle linjen bli olönsam för bägge

10. mha321

mha321 Medlem

Troligen. Men Thai skulle kunna hålla ut betydligt längre - vilket ju redan är bevisat.

Frisk78 och Jane Insane gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!