Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Ringde in idag för att boka en resa till Tokyo. Ditresan tog en evighet att knappa fram, men det fanns tillgänglighet. Hemresan fanns det tillgänglighet, men personen jag pratade med kunde inte boka den. Han frågade en kollega, och de båda fick bara "request failed". Deras slutsats var att biljetten inte ens säljs av flygbolaget. Jag tackade för hjälpen och la på luren, efter att jag noterat hans namn.

Klart att jag hade kollat flighten, och den går visst att köpa revenue-biljetter till...

HUACA. Och vips gick det att boka både dit och hemresa på ett par minuter.

Att det kan vara sådan skillnad. Är oerhört nyfiken på hur deras stödsystem ser ut.
Jag upplever det som att dom spelar dumma, låtsats inte hitta, för att dom inte vill att vi ska boka *A. Kan ju vara jag som bara upplever det så, men nått konstigt är det.
 

011430121

Medlem
Igår var jag i kontakt med SAS och "Nya Tallinn" flera gånger.
Första samtalet trodde jag att det var ett radioprogram typ Hassan jag hamnade i

Jag har flygnummer på de flygningar jag skall boka och säger att det är mellan CDG till TPE och det gäller 2 platser, agenten frågar vilken tid flyget skall avgå, jag svara 11,20 från CDG, han frågor hur lång tid flygningen skall ta, jag svar att runt 11 timmar, han frågar när flyget skall vara framme, runt klockan 7 svarar jag, han hittar inget flyg säger han!
Ny fråga skal jag starta flygningen från CDG, nej jag skall starta från ARN, då knappar han på tangentbordet och säger jag har hittat en direkt maskin! från Arlanda till Taipei med Turkish Airlines säger han, jag frågar en direkt maskin, ja säger agenten, jag säger hallå, hallå, jäv...nu förlorade jag kontakten och lägger på.

Gör som jag har lärt mig här på BC, ringer upp igen och får tala med en ny agent, han bekräftar att det finns 2 biljetter i C klass på den maskin som jag vill åka med, knappar in och säger helt plötsligt "nu brakade systemen ner" oj,oj svarar jag, måste starta systemet om säger agenten och de fungerar snabbt och proceduren startar om och då hittar han bara en plats på avgången, jag uppmanas att återkomma om en timme.

Efter en timme återkommer jag och får träffa dagens 3:e agent han hittar bara en avgång, jag uppmanas att ringa igen om 3 timmar!
Ringer igen och dagens 4:e agent som jag har talat med vid något annat tillfälle säger att det kan ta mellan 3 och 25 timmar innan platsen kommer upp igen, men ring strax före klockan 17 idag så får vi se, klockan 17 ringer jag och får tala med dagens 5:e agent men det finns bara en plats uppmanas att ringa imorgon (idag) klockan 09 så får vi se vad som har hänt.

Har aldrig väntat mer än 20-30 sekunder innan någon har svarat på samtalet.

Nu är det 40 minuter innan de öppnar, så får vi se vad som händer.
 

varva77

Medlem
Måste säga att mycket låter minst sagt konstigt och inte något jag upplevt själv men har iof bara ringt en gång och då var det som vilken bokning som helst. Kan de inte bara öppna upp onlinebokningen så försvinner 90% av problemen? Den var iof långt ifrån 100% men jag anpassade mig bara efter den även om det ibland visade konstiga resultat och strulade rejält emellanåt.
 
Måste säga att mycket låter minst sagt konstigt och inte något jag upplevt själv men har iof bara ringt en gång och då var det som vilken bokning som helst. Kan de inte bara öppna upp onlinebokningen så försvinner 90% av problemen? Den var iof långt ifrån 100% men jag anpassade mig bara efter den även om det ibland visade konstiga resultat och strulade rejält emellanåt.
Nu förstår man ju varför webbokningen hålls stängd - då skulle vi ju kunna se själva vad som går att boka och hävda detta i telefon. Nu kan dom styra helt själva och ändra regler utan att ändra i systemet. Informationsmakt.
 

palmen

Moderator
Nu förstår man ju varför webbokningen hålls stängd - då skulle vi ju kunna se själva vad som går att boka och hävda detta i telefon. Nu kan dom styra helt själva och ändra regler utan att ändra i systemet. Informationsmakt.
Om webbokningen fanns skulle vi inte behöva ringa in heller.
Man undrar ju hur mycket detta kostar för sas i kapacitet hos kundtjänst samt all badwill det skapar.
 

mha321

Medlem
Om webbokningen fanns skulle vi inte behöva ringa in heller.
Man undrar ju hur mycket detta kostar för sas i kapacitet hos kundtjänst samt all badwill det skapar.
Om färre lyckas boka, så blir det färre avbokningar. Och vi vet ju hur många samtal till kundtjänst som kan krävas för en återbetalning...
 

Samosaguas

Medlem
Aningen nervös (det ska medges) greppade jag telefonen och letade upp SAS Tallinn i kontaktlistan. Knappar in att jag tillåter att samtalet spelas in (tänker att det är bra om något skulle strula senare) och mitt Eurobonus-nummer.

En signal går fram....en svensk tjej svarar genast. Harklar mig och hälsar med min allra trevligaste röst (tänker att det aldrig skadar med lite extra vänlighet).

Berättar att jag vill boka om vår resa till Tokyo i april och istället åka till Taipei i december 2021. Inga problem säger agenten och mindre än 15 sekunder senare säger hon: Är det Turkish Airlines via Istanbul du vill åka? Ja exakt säger jag (lite förvånad över hur snabbt detta går). Innan jag hinner tänka klart tanken hör jag: Vilket datum vill ni åka tillbaka? Den X:e januari säger jag. Inga problem får jag till svar och en halvminut senare är samtalet avslutat med informationen att biljetten ställs ut senare idag eller imorgon.

Pustar ut och funderar på vad man egentligen ska hitta på i Taipei över nyår :D
 
Toppen