Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Förmodligen SAS som inte vill att det ska gå att boka, så man kan ju fråga sig vad vitsen med att ens hålla telefonen igång är. Frågan är om de inte befogar över de absolut sämsta customer service/kommunikation/marketing-avdelningarna i industrin?

Jag försöker göra mig av med de poäng som går och lämnar helt EuroBonus när det är gjort. Kämpigt för många verksamheter i dessa tider, men när de inte ens orkar försöka tycker jag att man som kund har ett ansvar att rösta med fötterna.
Vilket program ska du fokusera på istället?
 
Jag försöker göra mig av med de poäng som går och lämnar helt EuroBonus när det är gjort. Kämpigt för många verksamheter i dessa tider, men när de inte ens orkar försöka tycker jag att man som kund har ett ansvar att rösta med fötterna.
Det där är lättare sagt än gjort i ett land där mycket poängintjänande leder till Eurobonus.
 

JacobGBG

Medlem
Vilket program ska du fokusera på istället?


Mattias summerar succinct anledningen att SAS kan göra lite som dom vill här. Det finns helt enkelt inget realistiskt alternativ.

Jag har själv i affekt någon gång sagt att nu skiter jag i EB och går till M&M, sen börjar man räkna på det och inser att det blir ett sabla uppdrag att samla statuspoäng på LH.
 

Mikeswe

Medlem
Såg denna reklam idag ..

upload_2021-1-25_18-54-44.png


efter första riktiga erfarenheten med ombokning hos nya "Tallinn" fick jag lite lust att ändra den :)

upload_2021-1-25_18-53-42.png
 

Big Birger

Medlem
Ringde in idag för att boka en resa till Tokyo. Ditresan tog en evighet att knappa fram, men det fanns tillgänglighet. Hemresan fanns det tillgänglighet, men personen jag pratade med kunde inte boka den. Han frågade en kollega, och de båda fick bara "request failed". Deras slutsats var att biljetten inte ens säljs av flygbolaget. Jag tackade för hjälpen och la på luren, efter att jag noterat hans namn.

Klart att jag hade kollat flighten, och den går visst att köpa revenue-biljetter till...

HUACA. Och vips gick det att boka både dit och hemresa på ett par minuter.

Att det kan vara sådan skillnad. Är oerhört nyfiken på hur deras stödsystem ser ut.
 
Toppen