Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Frisk78

Medlem
Vilket nummer har ni ringt? Jag har ringt 08 nummer ett antal gånger och bokat 2 resor till Taipei och jag tror att jag hamnade hos SAS kundtjänst. Det har faktiskt gått bra med båda bokningarna trots att jag fick ringa in och kompletterar.

Tallin-nummret (018) är det som ska användas har jag fått höra av Sas kundtjänst (då jag ringt dit, dom har inte ens kunnat koppla mig dit).
 

Mr Basic

Medlem
Tallin-nummret (018) är det som ska användas har jag fått höra av Sas kundtjänst (då jag ringt dit, dom har inte ens kunnat koppla mig dit).

I vouchern jag fick innan nyår står det 08-7974040
Båda numren fungerar även om jag tror att 08-numret är tänkt att fasa ut 018-numret med tiden. Ringt 08-numret de senaste 4-6 samtalen för bokning/avbokning av 2-4-1 award-resor (både rena SAS och *A). I höstas hamnade jag i (riktiga) Tallinn och efter nyår är det oklart vart jag hamnat men inte hos Eurobonus iaf (för dit har agenten varit tvungna att skicka ärendet vidare).
 

El0

Medlem
Tallin-nummret (018) är det som ska användas har jag fått höra av Sas kundtjänst (då jag ringt dit, dom har inte ens kunnat koppla mig dit).
Haha, men de skriver ju 08 797 40 40 på sin hemsida: Hur bokar jag mitt American Express-erbjudande och vilka öppettider gäller? | SAS

Har iaf fått superhjälp mina senaste samtal, inga som helst problem, har blivit en drös biljetter bokade åt vänner som har utgående vouchers.
..Förutom att de i Sveg fortfarande inte får ställa ut biljettändringar direkt i samtalet, utan bara ställa ut nya. Ombokningar måste skickas vidare till "Eurobonus". Är vad de säger iaf. Oklart hur det funkar på nya exotiska callcentret, har kommit till Sveg varje gång jag ringt på senaste.
 

Jim_

Medlem
Det är ju intressant om man hamnar på olika ställen och får olika hjälp beroende på om man ringer 018- eller 08-.
Som nybörjare av 2-4-1 bokningar har jag endast ringt 08 numret.
Under första samtal frågade jag efter CPH-TPE med Eva air och fick svar att flyga via Wien, detta såg jag inte på United när jag sökte efter resorna dagen innan. När jag sedan frågade efter att flyga via LHR så kunde han inte hitta det men han sökte efter flyget från LHR till TPE och hittade flighten direkt och kunde se samma tillgänglighet som jag hade kollat upp. Han fixade hela resan utan att anmärka om nåt, fick t.o.m. frågan om hur lång transfer vi ville ha med tanke på tillgång till lounch.
Andra gången ringde jag in och killen som svarade kunde inte alls se någonting tillgängligt med business. HUACA, kom till en annan kille som bokade precis det jag ville. Dock inget SAS plus CPH-LHR. Bokade ändå. Kollade upp efter samtalet att det klart fanns tillgänglighet på SAS Plus. Ringde dagen efter och kom faktiskt fram till samma killen och han nämnde då att han missade en annan resklass och därför inte såg tillgängligheten. Han fixade till bokningen såsom jag önskade och jag tyckte att båda gångerna gick över förväntan, med tanke på läsningen här i forumet hur mycket det tycks har strulat för vissa av er.
Kommer att behöva ringa igen om någon månad då jag behöver komplettera andra bokningen med hemresan från Singapore, bokade endast utresan för att säkra upp platserna. Få hoppas på att det går lika smidigt då.
 
Det som slår mig är att dom så snabbt efter man har sagt vad man vill boka får svar "nej finns inte". Det tar mig själv minst 30 sek att knappa in avgångsort, destination, datum, bokningsklass när jag söker i en app eller vad som. Nått är lurt...
 

Moco

Medlem
Det som slår mig är att dom så snabbt efter man har sagt vad man vill boka får svar "nej finns inte". Det tar mig själv minst 30 sek att knappa in avgångsort, destination, datum, bokningsklass när jag söker i en app eller vad som. Nått är lurt...

Förmodligen SAS som inte vill att det ska gå att boka, så man kan ju fråga sig vad vitsen med att ens hålla telefonen igång är. Frågan är om de inte befogar över de absolut sämsta customer service/kommunikation/marketing-avdelningarna i industrin?

Jag försöker göra mig av med de poäng som går och lämnar helt EuroBonus när det är gjort. Kämpigt för många verksamheter i dessa tider, men när de inte ens orkar försöka tycker jag att man som kund har ett ansvar att rösta med fötterna.
 
Toppen