Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Ta namnet på den du talar med, de otrevliga rapporterar du sedan in via sas kontaktformulär. Kommer det in massa klagomål på vissa agenter lär det bli åtgärder förr eller senare.
Mejlat Fredrik ;)

Edit: En av dem verkade också känna att det kommit synpunkter på dem så jag tänker att det kanske inte är så smart att spä på det och namnge dem.
 
Last edited:
Under all kritik...efter 4 samtal hittade dom tillslut nått bokningsbart datumen jag ville åka med TAP till GRU via LIS, men då kunde dom inte använda den voucher jag ville med giltighetstid till 31 dec. Fick lägga på, boka nått tillfälligt inrikes för 5000 EB på SAS.se med den voucher som går ut 28 feb, ringa in igen och tillslut boka det jag ville med rätt voucher. 5 samtal som tidigare gick på 1 samtal! Inte billigt för SAS...
 
Last edited:

Lord

Medlem
Visst var Tallinn bra, men visst varierade kompetens och vilja mellan handläggarna även där. Jag har haft flera kontakter med SAS rörande bonusresor i veckan och har med något undantag fått bra service. Senast idag fick jag hjälp att boka en businessbiljett tor Singapore med 2+1. Inga problem att välja ny voucher före gammal, behövde dock fixas av annan avdelning medan jag väntade i tfn.
 

Mikael S

Medlem
Jag tycker det är stökigt att inte få prata med dem som faktiskt också sen gör själva bokningen.

Flyttade fram en resa, vilket innebar att ena barnet passerade 12 år och ska då räknas som vuxen. Detta missades..
Ringde direkt tillbaka och påpekade detta. Sen kom det en uppdaterad biljett med samma fel. Ringde igen och samma sak igen. Ringde tredje gång och nu skulle de jobba på det sa de....
Väntade några dagar och mailade guld supporten, som sa att det måste blivit fel men att de skulle åtgärda det hela under dagen..
Detta var för en vecka sen. De har fortande inte lyckats lösa det hela.

Så 14 dagar, 3 telefonsamtal och 2 mail, och de har ännu inte lyckats lösa det.
 

JPE

Medlem
Vad är skälet till att Sveg inte får sköta biljetteringen? Känns som att det är upplagt för fel.
 

palmen

Moderator
Mejlat Fredrik ;)

Edit: En av dem verkade också känna att det kommit synpunkter på dem så jag tänker att det kanske inte är så smart att spä på det och namnge dem.
Menar du allvar att du mailar amex VD i Norden (vem annars är Fredrik?) om vilka agenter på sas customer support som inte är bra? Eller missförstår jag något i ditt inlägg?
 

Jim_

Medlem
Är det någon som inte hamnat i SVEG sista tiden och har nån uppfattning om hur det funkat då?
Vilket nummer har ni ringt? Jag har ringt 08 nummer ett antal gånger och bokat 2 resor till Taipei och jag tror att jag hamnade hos SAS kundtjänst. Det har faktiskt gått bra med båda bokningarna trots att jag fick ringa in och kompletterar.
 
Toppen