Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

robertkniv

Medlem
Laddar upp inför min årliga Sydamerikabokning. Det går inte att hitta platser och boka allt i ett svep utan måste göras steg för steg. Ofta går ju alla dom fyra tillåtna leggen åt, inte för att det är så kul att flyga utan för att det faktiskt krävs. 1-2 i Europa, 1 lång nattflyging, 1-2 till i Sydamerika, samma på hemvägen. Hoppas kundtjänst förstår detta, annars kommer det vara omöjligt. Wish me luck!

Det är alltså fastställt att det är max fyra leg per resväg? Var av uppfattningen att det inte var så utan max 8 leg per bokning.
 
Nej. I mitt fall var det en resa för 2 personer i business med sas vilket kostar 120000 poäng med högsta nivån på Fly-Premium men med en 2-4-1 kostar samma resa 100000 poäng, så för mig som har några vouchers men relativt lite poäng så var det här ett bra byte

Gjorde också ett motsvarande byte igår utan problem då jag har en voucher som snart går ut. Vill ju inte kasta den i sjön o helt klart bättre att spara 20k poäng då. Gick snabbt o enkelt att fixa.
 

Matore

Medlem
Det här med att de inte söker ben för ben; fungerar det fortfarande att man kan be dom boka ex FRA-HND, och sen ringa och lägga på ben före och efter, eller går det att komma runt på nåt sätt? Ja förutom att HUACA en massa gånger så klart :)
 

palmen

Moderator
Det här med att de inte söker ben för ben; fungerar det fortfarande att man kan be dom boka ex FRA-HND, och sen ringa och lägga på ben före och efter, eller går det att komma runt på nåt sätt? Ja förutom att HUACA en massa gånger så klart :)
Du får nog 10 olika svar från sas om du ringer 10 ggr. Med andra ord finns det ingen här som vet vad som gäller. Får du prata med en som inte bokar ben för ben kommer du inte kunna lägga på massa extra legs för att komma runt problemet.
 

Tveket

Medlem
Bokade en 2-4-1 med *A idag. Kvinnlig agent i Sveg. Gick väldigt smidigt och hon såg samma tillgänglighet som jag kunde se på United och Expertflyer. Hemresan fick hon inte upp direkt, men när jag bad henne söka ben för ben hittade hon.

Ringde igår med samma fråga. Den agenten såg ingenting och verkade mest vilja avsluta samtalet så fort som möjligt. Så det är stor spridningen på agenternas servicenivå. Träffar man bara på rätt agent så går det att få samma service som hos Tallin.

Ringde även för några veckor sedan och la till ben ARN-CPH på en ren Sas-bokning CPH-HND, utan problem.

Så jag hyser gott hopp om framtiden, även utan Tallin :)
 
Nu har jag försökt ringa och boka två ggr idag till GRU/EZE/MVD. Der går ju inte med dom "nya reglerna". Jag ser platserna på ANA men agenterna avfärdar direkt med "vi får inte söka steg för steg". Dessa resor innebär ju som sagt ofta flera stop och ibland långa transfers på BOG och MAD, vilket ju gör att det inte går att se som en resa på samma datum. Om detta inte löser sig är värdet på mitt Elite noll.

En av agenterna var riktigt otrevlig och bröt samtalet, en var mer hjälpsam.
 

palmen

Moderator
Nu har jag försökt ringa och boka två ggr idag till GRU/EZE/MVD. Der går ju inte med dom "nya reglerna". Jag ser platserna på ANA men agenterna avfärdar direkt med "vi får inte söka steg för steg". Dessa resor innebär ju som sagt ofta flera stop och ibland långa transfers på BOG och MAD, vilket ju gör att det inte går att se som en resa på samma datum. Om detta inte löser sig är värdet på mitt Elite noll.

En av agenterna var riktigt otrevlig och bröt samtalet, en var mer hjälpsam.
Ta namnet på den du talar med, de otrevliga rapporterar du sedan in via sas kontaktformulär. Kommer det in massa klagomål på vissa agenter lär det bli åtgärder förr eller senare.
 
Toppen