SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jonas C, 7 Oktober 2020.

  1. robertkniv

    robertkniv Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det är alltså fastställt att det är max fyra leg per resväg? Var av uppfattningen att det inte var så utan max 8 leg per bokning.
     
  2. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Nej, det är 8 segment per bokning som gäller och inget annat.
     
    Mattias Holmén gillar detta.
  3. robertkniv

    robertkniv Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ok bra.
    I praktiken blir det kanske fyra leg varje resväg för @Cristoffer Cedergren till Sydamerika men det var inte det som skrevs.
     
  4. Ja 4*2=8
    Till exempel:
    ARN-FRA-MAD-BOG-EZE // MVD-BOG-MAD-MUC-ARN
     
  5. Magnus Lindskog

    Magnus Lindskog Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Gjorde också ett motsvarande byte igår utan problem då jag har en voucher som snart går ut. Vill ju inte kasta den i sjön o helt klart bättre att spara 20k poäng då. Gick snabbt o enkelt att fixa.
     
    PRJml2ENIpiC1e3L och Jane Insane gillar detta.
  6. Matore

    Matore Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det här med att de inte söker ben för ben; fungerar det fortfarande att man kan be dom boka ex FRA-HND, och sen ringa och lägga på ben före och efter, eller går det att komma runt på nåt sätt? Ja förutom att HUACA en massa gånger så klart :)
     
  7. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Du får nog 10 olika svar från sas om du ringer 10 ggr. Med andra ord finns det ingen här som vet vad som gäller. Får du prata med en som inte bokar ben för ben kommer du inte kunna lägga på massa extra legs för att komma runt problemet.
     
    Matore gillar detta.
  8. Tveket

    Tveket Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Bokade en 2-4-1 med *A idag. Kvinnlig agent i Sveg. Gick väldigt smidigt och hon såg samma tillgänglighet som jag kunde se på United och Expertflyer. Hemresan fick hon inte upp direkt, men när jag bad henne söka ben för ben hittade hon.

    Ringde igår med samma fråga. Den agenten såg ingenting och verkade mest vilja avsluta samtalet så fort som möjligt. Så det är stor spridningen på agenternas servicenivå. Träffar man bara på rätt agent så går det att få samma service som hos Tallin.

    Ringde även för några veckor sedan och la till ben ARN-CPH på en ren Sas-bokning CPH-HND, utan problem.

    Så jag hyser gott hopp om framtiden, även utan Tallin :)
     
    Mikeswe, Rebel, KennethL och 8 andra gillar detta.
  9. Nu har jag försökt ringa och boka två ggr idag till GRU/EZE/MVD. Der går ju inte med dom "nya reglerna". Jag ser platserna på ANA men agenterna avfärdar direkt med "vi får inte söka steg för steg". Dessa resor innebär ju som sagt ofta flera stop och ibland långa transfers på BOG och MAD, vilket ju gör att det inte går att se som en resa på samma datum. Om detta inte löser sig är värdet på mitt Elite noll.

    En av agenterna var riktigt otrevlig och bröt samtalet, en var mer hjälpsam.
     
  10. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ta namnet på den du talar med, de otrevliga rapporterar du sedan in via sas kontaktformulär. Kommer det in massa klagomål på vissa agenter lär det bli åtgärder förr eller senare.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×