SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jonas C, 7 Oktober 2020.

1. JPE

JPE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som har lyckats boka resa till Hawaii med routing via Tokyo sen kaoset började?

Gus gillar detta.
  2. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är två olika avgifter, telefonavgiften (375:) samt avgiften för bokningar som inkluderar andra Star Alliancebolag.(450:)

Mr Basic, HåkanssonJ och Mattias Holmén gillar detta.
  3. Maja

Maja Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har inte försökt, men drömmer att om att göra det till februari 2022, så är också intresserad av om någon lyckats få till en sådan bokning?

JPE gillar detta.
  4. Rickard_O

Rickard_O Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ringde imorse in när dom öppnade och lyckades boka ben för ben med en samarbetsvillig kille!
    Han svarade inte med namn när han svarade och lät lite "speciell" i rösten så var lite orolig att han skulle streta emot när jag hade planerat boka en hemresa från Bali via Taipei, Paris och München, men han gjorde det med bravur, var klara på 8-9 minuter allt som allt!

Gus, Jim_, Lagerman och 19 andra gillar detta.
  5. MLG55

MLG55 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad härligt att några är samarbetsvilliga:D

Någon som har en aning om hur många agenter som jobbar med våra samtal?

Gus och Rickard_O gillar detta.
  6. JPE

JPE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ringde in och lade till anslutningsflyg på min bokning till LAX men det verkar ha blivit fel med hur mycket bagage vi får ta med oss. Även om jag försöker hålla nere vikten så är 2 kg lite i minsta laget. :) Är det nya agenterna som tabbat sig eller en bugg i SK-IT-systemet?

upload_2021-1-12_14-44-45.png

På en annan bokning jag har ser det ut som det borde.

upload_2021-1-12_14-45-28.png

7. Johans00

Johans00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är bara SK IT med all säkerhet.

8. Birch

Birch Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ringde tidigt idag och skulle lägga till ett ben i Business på min befintliga bokning Oslo-Haneda, benet Tokyo till Ho Chi Minh. Hjälpsam kille men lät som han var hur uttråkad som helst, allt gick bra efter lite handledning och bokningen dök upp på mina sidor men inte biljetterad (?), det skulle ske under eftermiddagen sa han...men!
    Fick precis ett samtal av samma kille som säger att rutten inte blivit godkänd (av sina kollegor)och att han måste ta bort Tokyo-Ho Chi Minh legget och återgå till ursprungliga bokningen... Sjukt surt..

9. MLG55

MLG55 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tråkigt:mad:

Vi får väl snart räkna med att vi bara kan boka inrikes resor för poängen som vi har :(
    Men frågan är väl om de ens hittar dessa i sitt system :mad:

Birch, Autonom och Frisk78 gillar detta.
  10. Frisk78

Frisk78 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har idag talat med 3 olika medarbetare på "Tallin"-numret. Varav två bekräftat från Sveg.
    Vi hade tänkt att resa till Port of Spain, Trinidad. Har använt de verktyg jag har tillgång till dvs. Awardfares.com och United.com
    Efter några timmar så har jag hittat routing som fungerar för oss båda. Ringer in och blir först nekad att boka leg för leg, men det går bra ändå säger kundtjänstmedarbetaren, stuper på sista legget. Finns ingenting att uppbringa förrens 4 dagar senare (sträckan PTY-POS). Jag tackar för hjälpen men det var inte den resan jag sökte.

Efter ett par timmar så tänker jag, va tusan jag ringer igen. Killen säger, direkt nej. Kan inte boka sträcka för sträcka. Hepp!
    Tredje samtalet strax innan 16 i em så svarar en väldigt tillmöstesgående kvinna att det inte finns någonting alls till POS...

Blir så trött!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!