Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

MrRob

Medlem
40 min i kö. Kommer fram till en märkbart irriterad/kort kille som när jag nämner bokningsreferensen svarar "Detta är alltså en resa nästa år".
Jag svarar ja och att jag skulle vilja han kollar på två datum jag ser tillgänglighet på. Under 5 sekunder (inget knappande) svarar han att det finns ingen tillgänglighet. Jag undrar vänligt om han är säker och ger han ett datum till. På två sekunder svarar han att han ser endast en biljett. Märkbart irriterad över att jag är så oförskämd att ringa så långt i förväg.

Helt övertygad om att han inte gjorde en enda sökning. Han sa även att biljetter så långt fram som 11e juli inte är släppa med Turkish Airlines än. Vilket är helt felaktigt påpekade jag då jag redan har en sådan flygning i min bokning (!).

Sämsta bemötandet jag fått av SAS-supporten någonsin tyvärr. HUACA

Vi har nog pratat med samma person. Ringde häromdagen och skulle lägga till ett ben från Zürich till Köpenhamn i C. Tog inte många sekunder innan svaret var att det inte fanns några platser. Tackade för mig och HUACA - nästa person jag pratade med såg åtta platser på flyget och saken var löst.

Tråkigt när personal som jobbar inom serviceyrket visar en sån brist på att vilja ge service.
 

Sir Lemon

Medlem
Vi har nog pratat med samma person. Ringde häromdagen och skulle lägga till ett ben från Zürich till Köpenhamn i C. Tog inte många sekunder innan svaret var att det inte fanns några platser. Tackade för mig och HUACA - nästa person jag pratade med såg åtta platser på flyget och saken var löst.

Tråkigt när personal som jobbar inom serviceyrket visar en sån brist på att vilja ge service.
Hans namn borde rapporteras till arbetsledande chef. Tror jag råkat ut för honom också, utan att veta.
 

Linmet

Medlem
Vi har nog pratat med samma person. Ringde häromdagen och skulle lägga till ett ben från Zürich till Köpenhamn i C. Tog inte många sekunder innan svaret var att det inte fanns några platser. Tackade för mig och HUACA - nästa person jag pratade med såg åtta platser på flyget och saken var löst.

Tråkigt när personal som jobbar inom serviceyrket visar en sån brist på att vilja ge service.

Hans namn borde rapporteras till arbetsledande chef. Tror jag råkat ut för honom också, utan att veta.


Gav sämsta betyg rakt igenom efter i varje fall… om de nu tittar på sådant
 

Linmet

Medlem
45 min idag för att komma fram (tidigare 3-4 samtal har ej löst problemet).

Spontant tycker jag det är väldigt slumpvist om de ser samma tillgänglighet. Denna agenten lät mycket trött och sa flera gånger det finns ingen tillgänglighet. Jag ger honom exakta flightnummer och han hittar. Oftast. Efter 15 minuter har vi en resa på 3 legs vardera. Noteras att detta var en bokning vi ändrade i. Nu ska han räkna om skatterna. Och helt plötsligt säger han "vänta lite". Varpå det tar inte mindre än 20 minuter före han är tillbaka. Därefter återkommer han och säger att på en av flighterna finns inga biljetter fastän han ser det. Att de är "väntelistade" och att han inte kan boka om. Jag måste återkomma en annan dag.

1h 10 min ytterligare i sjön. börjar bli irriterande.

Tips som varit uppe tidigare är att börja säga själva långflighten och sen lägga på från ARN gick det söka ben för ben idag. Har lärt mig att man aldrig ska säga ARN - slutdestination utan börja med den långa flighten och sen jobba sig "bakåt".
 
Toppen