Några intressanta saker du kan föra vidare till oss?Alltså det finns några riktiga hjältar hos nya Tallinn. Hamnade hos en kille, låt oss kalla honom X. Han la goda 45 minuter på att förklara hur allt funkade med bonusplatser, hur han kunde trixa, hur det ser ut på skärmen, han letade och fixade. Och när han märkte att jag var lite insatt och nämnde bokstäver för klasser, ja då gick han bananas och förklarade ännu mer. Guldstjärna!
Riktigt tråkigt att läsa. Men tyvärr är det att ringa igen som kan lösa problemet, vilket är synd i och med den numera långa väntetiden...Precis pratade med en kille hos nya Tallinn. Absolut värsta kundservice jag har varit med om. Frågade om han kunde boka en 2-4-1 till USA 08 Augusti 2021. Gav routingen till honom och snabbt fick svaret nej, det finns ingenting. Aha sa jag, men kan du kolla runt omkring datumet då? Igen fick jag ett snabbt svar - nej, det finns ingenting till USA hela Augusti. Konstigt sa jag, eftersom the travel ban är kvar för EU medborgaren och jag har använt poäng tidigare i året för att åka dit när det fanns ännu mindre flighter. Dessutom finns det mycket ledigt på united.com websidan.
Jag be honom att kolla en annan routing då. Och då började han säga att den här servicen är inte såna tjänst var man kan bara sitta och kolla olika datum och olika routings hela tiden. Man måste ha en specifik datum och routing och inte mer än så. Vi gör inte mer, sa han. Då frågade jag när sökmotor skulle komma tillbaka till SAS websidan så att jag kunde söka själv. Han svarade "när pandemin är över." Okej, då borde du väl hjälpa mig då att hitta någonting till USA, eller? Jag be honom då att kolla båda oktober (med specifika datum) och december (också +/- några dagar). Nope. Ingenting alls finns till USA. Han svarade så snabbt att jag har det svårt att tro han ens kollade på datorn. Jag gav upp då. Ska försöka ringa igen nu på eftermiddagen. Riktigt dålig service tyvärr.
Onekligen en person som bara lyfter lur utan att göra något. Viktigt att lämna feedback efter sådant samtal (man brukar bli automatiskt uppringd) och då ge lägsta betyg. Dessa personer ska inte jobba på sas eller annat bolag med den inställningen.Precis pratade med en kille hos nya Tallinn. Absolut värsta kundservice jag har varit med om. Frågade om han kunde boka en 2-4-1 till USA 08 Augusti 2021. Gav routingen till honom och snabbt fick svaret nej, det finns ingenting. Aha sa jag, men kan du kolla runt omkring datumet då? Igen fick jag ett snabbt svar - nej, det finns ingenting till USA hela Augusti. Konstigt sa jag, eftersom the travel ban är kvar för EU medborgaren och jag har använt poäng tidigare i året för att åka dit när det fanns ännu mindre flighter. Dessutom finns det mycket ledigt på united.com websidan.
Jag be honom att kolla en annan routing då. Och då började han säga att den här servicen är inte såna tjänst var man kan bara sitta och kolla olika datum och olika routings hela tiden. Man måste ha en specifik datum och routing och inte mer än så. Vi gör inte mer, sa han. Då frågade jag när sökmotor skulle komma tillbaka till SAS websidan så att jag kunde söka själv. Han svarade "när pandemin är över." Okej, då borde du väl hjälpa mig då att hitta någonting till USA, eller? Jag be honom då att kolla båda oktober (med specifika datum) och december (också +/- några dagar). Nope. Ingenting alls finns till USA. Han svarade så snabbt att jag har det svårt att tro han ens kollade på datorn. Jag gav upp då. Ska försöka ringa igen nu på eftermiddagen. Riktigt dålig service tyvärr.
Riktigt tråkigt att höra. Har precis avslutat ett samtal med dem där allt var bra förutom väntetiden på 40 min(EBD). Fick prata med en mycket tillmötesgående och kompetent person. Leg-för-leg sökning var inga problem. Stämde väl överens med vad jag hittat på Air Canadas sida förutom en connection inom Europa. Personen försökte hitta andra lösningar. Jag avvaktar dock till SAS släpper sina egna bonusbiljetter för sista flygningarna hem från den europeiska hubben. Mkt nöjd!Precis pratade med en kille hos nya Tallinn. Absolut värsta kundservice jag har varit med om. Frågade om han kunde boka en 2-4-1 till USA 08 Augusti 2021. Gav routingen till honom och snabbt fick svaret nej, det finns ingenting. Aha sa jag, men kan du kolla runt omkring datumet då? Igen fick jag ett snabbt svar - nej, det finns ingenting till USA hela Augusti. Konstigt sa jag, eftersom the travel ban är kvar för EU medborgaren och jag har använt poäng tidigare i året för att åka dit när det fanns ännu mindre flighter. Dessutom finns det mycket ledigt på united.com websidan.
Jag be honom att kolla en annan routing då. Och då började han säga att den här servicen är inte såna tjänst var man kan bara sitta och kolla olika datum och olika routings hela tiden. Man måste ha en specifik datum och routing och inte mer än så. Vi gör inte mer, sa han. Då frågade jag när sökmotor skulle komma tillbaka till SAS websidan så att jag kunde söka själv. Han svarade "när pandemin är över." Okej, då borde du väl hjälpa mig då att hitta någonting till USA, eller? Jag be honom då att kolla båda oktober (med specifika datum) och december (också +/- några dagar). Nope. Ingenting alls finns till USA. Han svarade så snabbt att jag har det svårt att tro han ens kollade på datorn. Jag gav upp då. Ska försöka ringa igen nu på eftermiddagen. Riktigt dålig service tyvärr.
Precis pratade med en kille hos nya Tallinn. Absolut värsta kundservice jag har varit med om. Frågade om han kunde boka en 2-4-1 till USA 08 Augusti 2021. Gav routingen till honom och snabbt fick svaret nej, det finns ingenting. Aha sa jag, men kan du kolla runt omkring datumet då? Igen fick jag ett snabbt svar - nej, det finns ingenting till USA hela Augusti. Konstigt sa jag, eftersom the travel ban är kvar för EU medborgaren och jag har använt poäng tidigare i året för att åka dit när det fanns ännu mindre flighter. Dessutom finns det mycket ledigt på united.com websidan.
Jag be honom att kolla en annan routing då. Och då började han säga att den här servicen är inte såna tjänst var man kan bara sitta och kolla olika datum och olika routings hela tiden. Man måste ha en specifik datum och routing och inte mer än så. Vi gör inte mer, sa han. Då frågade jag när sökmotor skulle komma tillbaka till SAS websidan så att jag kunde söka själv. Han svarade "när pandemin är över." Okej, då borde du väl hjälpa mig då att hitta någonting till USA, eller? Jag be honom då att kolla båda oktober (med specifika datum) och december (också +/- några dagar). Nope. Ingenting alls finns till USA. Han svarade så snabbt att jag har det svårt att tro han ens kollade på datorn. Jag gav upp då. Ska försöka ringa igen nu på eftermiddagen. Riktigt dålig service tyvärr.