Senaste nytt

SAS startar ny flyglinje Kiruna-Köpenhamn

Homer

Medlem
Det finns läge för ännu en intressant rutt, kortaste sträckan från Europa till HNL är från KRN :)
 

Homer

Medlem
Inte för att vara sån... Men det är väl fortfarande en kortare sträcka från KEF?:)

Jo, fast totalsträckan kan ändå bli längre beroende på vart man flyger ifrån:)
CPH-KRN-HNL
881 +6287= 7168

CPH-KEF-HNL
1337+6084 = 7421

Men KEF vinner på bättre lounge än i KRN
 

rob74

Medlem
Jag tyckte också det var lite underligt att DY la ner ARN-KRN - och samtidigt öppnade ARN-MMX... De hade ju redan flyg ARN-CPH.
 

rob74

Medlem
Men som sagt, jag kan tänka mig att flyga KRN-CPH-GOT (om än på olika PNR) istf KRN-ARN-GOT. Bättre lounger och möjlighet att handla något i CPH...
 

Homer

Medlem
Kollade priset av nyfikenhet, det kanske är preliminärt men just nu ligger det på 1000kr
och det gör också KRN-ARN-CPH det sistnämnda betyder då alltså ytterligare 500poäng och ett loungebesök. :)
 

Palazzi

Medlem

Förresten....finns det någon anledning att överhuvudtaget göra ett stop på vägen så tidigt i flygningen?:p Är det för att hämta upp den stora mängden resenärer i LYR och KRN?;)

Antar att CPH-HNL fortfarande är kortast utan stopp (7100miles) vilket ju inte är några problem att flyga non-stop....:)

Jag skäms iofs lite nu för att ha förstört de storslagna planerna för Kiruna flygplats:D

(kan ju iofs bli problem med regler som förhindrar dessa långa flygningar utan fast mark under sig...)
 
Last edited:

Homer

Medlem
Förresten....finns det någon anledning att överhuvudtaget göra ett stop på vägen så tidigt i flygningen?:p Är det för att hämta upp den stora mängden resenärer i LYR och KRN?;)

Hawaii är ju ett megastort resmål för japaner så när de tittat klart på norrsken kanske de vill dra direkt till stranden.:)
 

guapeton

Medlem
Det känns som att ngn har köpt allotment från SAS för att kunna säkra upp linjen och kunna köra med 319.
Ishotellet kanske har köpt 40-50 stolar per avgång 141-50 = 91 dvs typ en CR9 :)

En annan reflektion är att KRN kommer ha fler SAS destinationer än GOT från 20 dec.
KRN-ARN, KRN-CPH och KRN-UME medan GOT har GOT-CPH och GOT-LHR...
 
Toppen