Senaste nytt

SAS startar direktlinje Luleå-London december 2020

fcx

Medlem
Är det bekräftat att det är LHR? Om det är LHR skulle detta kunna bli en trevlig anslutning istället för att behöva flyga LLA-ARN-CPH-X

Nej, det är inte bekräftat.

Däremot så har SAS, lite i smyg, lanserat OSL-STN, så nu har man STN från både OSL och CPH. Inte otroligt att LLA läggs till på den listan med andra ord.
 

011430121

Medlem
Nyttjar man alla slottar på lördagar idag?
Den tidiga avgången på lördagarna till ARN går nu till Sälen, men den skall gå till Luleå på fredagarna kan vara 21:05 till ARN som går till Luleå
Men som @flum skriver är det säkert att det är LHR? STN kan vara ett alternativ, som SAS använder till och från CPH och framöver även OSL
 

flum

Medlem
Nej, det är inte bekräftat.

Däremot så har SAS, lite i smyg, lanserat OSL-STN, så nu har man STN från både OSL och CPH. Inte otroligt att LLA läggs till på den listan med andra ord.
Jag tror också det, bland annat för att undvika att kannibalisera på egen trafik ut från CPH.
 

lucasd

Medlem
SAS har ju avtal med något brittiskt bolag för charter LHR-KRN. SK7895/SK7896 och man kanske har sett att detta gått riktigt bra och därav börjar flyga själva också, men inte till samma destination för att kannibalisera på annan trafik man flyger?
 

011430121

Medlem
SAS har ju avtal med något brittiskt bolag för charter LHR-KRN. SK7895/SK7896 och man kanske har sett att detta gått riktigt bra och därav börjar flyga själva också, men inte till samma destination för att kannibalisera på annan trafik man flyger?
Vilka dagar flygs de avgångarna och tider?
 

NotRyan

Medlem
Jag tror att denna främst är optimerad för att frakta britter hit, inte tvärtom.
Jag tänker att även britter kan dra nytta av en förlängd weekend i underbara Norrbotten, eller att komma upp torsdag kväll, spendera weekend och hela nästa vecka och sedan åka hem söndag eftermiddag/kväll...
 
Toppen