Enligt pendlarmötet där detta diskuterades flitigt så beror det på hur du räknar.Visade GOT-LHR svarta eller röda siffror?
GOT -LHR var lönsam, men inte 736an som helhet över dygnet.
Enligt pendlarmötet där detta diskuterades flitigt så beror det på hur du räknar.Visade GOT-LHR svarta eller röda siffror?
Men KLM, Lufthansa, BA, Air France, Norwegian, Ryan lyckas driva trafik ifrån den usla staden Göteborg?!Ja svaret på din fråga är ju givet;-) Har man något att sälja som alla vill ha kan man öppna upp i stort sett var som helst. Det är Ullared.
Om Göteborg hade varit något som flygbolag ser sig göra vinst på så hade ju saken redan varit löst. Det är Göteborgs sak att sälja Göteborg och inte flygbolagens.
Ryanair var i alla fall snabba med ett pressmeddelande Lite cred åt @MarcusC som skickade printen men jag passar på att posta den.
Håll i hatten för en professor i Google Translate har varit framme!
Visa bifogad bild 47564
Fast när slottarna såldes pratades det om större plan. Vad hände med det?Nu handlar ju det här egentligen om sålda slottar på LHR som inbringade pengar till SAS som använts för att investera i nya longhaulplan och linjer. Det ska vi nog vara glada för.
ARN-LCY körde SAS för några år sedan och fick nog aldrig någon lönsamhet i den linje, eftersom den lades ner liksom CPH-LYC.
Helt enig den lades ner redan på planeringsstadiet men nu när du är på tråden vad blev det av linjen CPH-KRN?Hmm... Köpenhamn - Lycksele, den skulle nog inte funka nej.....
Den bar sig väl inte.... Skulle hellre satsa på 2 Dx6 Luleå-Köpenhamn med bra tider för att ta sig vidare ut i världenHelt enig den lades ner redan på planeringsstadiet men nu när du är på tråden vad blev det av linjen CPH-KRN?