Senaste nytt

SAS stänger, Göteborg till Stansted, Paris och Bryssel

Pho

Medlem
Ja svaret på din fråga är ju givet;-) Har man något att sälja som alla vill ha kan man öppna upp i stort sett var som helst. Det är Ullared.
Om Göteborg hade varit något som flygbolag ser sig göra vinst på så hade ju saken redan varit löst. Det är Göteborgs sak att sälja Göteborg och inte flygbolagens.
Men KLM, Lufthansa, BA, Air France, Norwegian, Ryan lyckas driva trafik ifrån den usla staden Göteborg?!
SAS var ensamma på GOT-LHR under ett antal år vad jag kan minnas och när de lade ner linjen så utökade BA omedelbart!
 
Ryanair var i alla fall snabba med ett pressmeddelande :rolleyes: Lite cred åt @MarcusC som skickade printen men jag passar på att posta den.

Håll i hatten för en professor i Google Translate har varit framme!
12591868_10153657902847013_994631018_o.jpg
 
Last edited:

Agö

Medlem
Ryanair var i alla fall snabba med ett pressmeddelande :rolleyes: Lite cred åt @MarcusC som skickade printen men jag passar på att posta den.

Håll i hatten för en professor i Google Translate har varit framme!
Visa bifogad bild 47564

Head-to-Head med Ryanair är naturligtvis dödsdömt.

Edit: minns att det var någon skribent som en gång skrev att SAS och Ryanair inte var aktiva på samma marknad.
 
Nu handlar ju det här egentligen om sålda slottar på LHR som inbringade pengar till SAS som använts för att investera i nya longhaulplan och linjer. Det ska vi nog vara glada för.
 

olo

Medlem
Nu handlar ju det här egentligen om sålda slottar på LHR som inbringade pengar till SAS som använts för att investera i nya longhaulplan och linjer. Det ska vi nog vara glada för.
Fast när slottarna såldes pratades det om större plan. Vad hände med det?
Var det tvunget att Göteborg drabades av båda? Kunde en drabat Göteborg och en Stavanger, som exempel?
Hade det gått att samordna GOT-CPH-LHR, så att det hade gått smidigt att åka så?
Att 0655-flighten till CPH saknar rimliga bokningsklasser så att Londonresan blir ännu dyrare med byte hade kanske kunnat lösas?
Att Göteborgare skall nordöst om London så STN ligger bra, var bara dravel. Trodde de på det?
Varför kunde de inte löst London City eller Gatwick istället ?
Kanske en annan destination som ARN hade passat för City?

Det finns så mycket som gått fel här som inte handlar om slottar. Det är möjligen upprinnelsen, men inte problemet.
 

011430121

Medlem
ARN-LCY körde SAS för några år sedan och fick nog aldrig någon lönsamhet i den linje, eftersom den lades ner liksom CPH-LCY
 
Toppen