Senaste nytt

SAS ställer in fler än 350 flygningar i april

Palazzi

Medlem
Försvann ännu en avgång från Bologna så sent som igår. Blev så krångligt att ta sig hem att jag valde att avboka resan - var inget arbetsrelaterat turligt nog. Tittade på alternativa hemresor, men t.o.m poängresor med *A var svåra att hitta.

När resan kostade 403kr kändes det inte direkt så illa (är ju rena rånet), men jag tycker fortsatt att det är konstigt att man valt att ställa in resor på det sätt man gjort.
 

AABack2ARN

Medlem
Palazzi: Och när var den avgången planerad att ske? Är det inom 14 dagar har du rätt till en hel del pengar. Men jag antar att det är längre bort i tiden än så? Det är nästan så du skulle stå på dig och kräva en ersättningsresa med annat bolag.
 

Palazzi

Medlem
Palazzi: Och när var den avgången planerad att ske? Är det inom 14 dagar har du rätt till en hel del pengar. Men jag antar att det är längre bort i tiden än så? Det är nästan så du skulle stå på dig och kräva en ersättningsresa med annat bolag.

Nja, jag valde att avboka ditresan...för att jag inte hittade hemresor. I.o.m. att det var enkelbiljetter så valde jag att "vaska" utresan då tänkta hemresedatum försvann - inga kompensationsanspråk därmed.

Inte hela världen, och jag kom ju även på att allt i Italien (kanske är att raljera) är stängt i påsk. Tar en tur dit lite senare i vår ist. :)
 

xvikmic

Medlem
Nja, jag valde att avboka ditresan...för att jag inte hittade hemresor. I.o.m. att det var enkelbiljetter så valde jag att "vaska" utresan då tänkta hemresedatum försvann - inga kompensationsanspråk därmed.

Inte hela världen, och jag kom ju även på att allt i Italien (kanske är att raljera) är stängt i påsk. Tar en tur dit lite senare i vår ist. :)

Du får tillbaka på skatten iallafall om du avbokar :)
 
Toppen