SAS skickar inte längre ut några fysiska Eurobonus kort?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Spargris16, 3 Juli 2020.

1. KalleSus

KalleSus Medlem

Märkligt. Det är just i Zürich som jag har behövt visa status och det var inga problem med det digitala kortet i appen

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp, så var det för mig senast men just Swiss och Zürich har en legacy av krav på fysiskt kort (trots att status är inlagt på boardingkort). Jag har även stött på det så sent som i december på Lufthansa Senator A26 i Frankfurt.

Mr Basic gillar detta.
  3. danielhog

danielhog Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad blir konsekvensen om man inte har fysiskt kort utan bara appen? Nekad? Eller sura miner och insläppt?

4. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Finns de son blir nekade, jag har lyckats komma in pp nåder när jag visade mitt sas mastercard där status framgår, men det var ett undantag. Allt låg ju inlagt på mitt boardingpass redan.

danielhog gillar detta.
  5. FredrikSAS

FredrikSAS Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite OT - men hur länge ska man vänta på att de "brandade" SAS-korten uppgraderas när man uppnår ny status?

6. Syversen

Syversen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vill minnas att det tog nån vecka eller två innan det kom ett nytt Mastercard när jag blev Diamant.

7. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Det senaste åren har jag kommit in på senatorloungerna i Zürich med bara boardingkort med status i inlagd. Digitalt boardingkort då. Bara att sträcka fram mobilen. Senast i mars detta år. Har rest med Swiss, SAS och Lufthansa.

8. Mr Basic

Mr Basic Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En kollega blev nekad inträde på MUC (hade endast digitalt guldkort).
    Jag (EBS) kom dock in tack vare voucher från snäll BC:are :)

9. Jag kan bekräfta att fysiskt kort behövde visas upp i Swiss Lounger på Zürich, när jag gästade förra sommaren.
    Som sagt märkligt när allt ligger korrekt i bokningen.

10. Jönsson

Jönsson Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    När du gästar lär du alltid behöva visa kort eftersom de verkar sakna automatiskt system för gästning.

Diamond-in-the-ruff och Spargris16 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!