Senaste nytt

SAS service mot Eurobonus Guld medlemmar

Fredrik

Medlem
Prio-boarding är också lätt fixat med två avskärmade linjer bredvid varandra vid gaten. En ensam agent kan då hantera normal boarding men ta statuspassagerare när de dyker upp i linjen bredvid. Just detta ser jag fungera väl hos exempelvis Delta i USA.

När jag flög LH från FRA till LHR i vintras hade de två agenter som skötte ombordstigningen och det var skyltat Economy på en sida och Business/First på den andra. Alla hamnade i samma brygga för att gå ombord men den första kön gick betydligt fortare för oss som fick gå på "rätt" sida.
 

Axelzon

Medlem
Björnströms kommentar tidigare angående morgon flighten ARN-CPH....

Det blir många namn att komma ihåg för de stackars gamla tanterna.....
 

MarcusC

Medlem
Angående EBG-recognition. På en norgonavgång ARN-GOT var det 72 EBG. Enligt purser.

Alltså alldelles för lätt bli EBG ;)...tycker att både EBG&SEN status blivit mindre värt och uppmärksammat ombord sista året. Jag tycker dock SK borde erbjuda 2 upgrade vouchers bär man kvalificerar till EBG, hade vart en trevlig gest och kunnat användas för att med en voucher uppgradera 1 klass, eller två vouchers 2 klasser upp (m>c)?
 
måste ju påstå att då stämmer det jag fick höra från en flygvärdinna att Pandion är nya Guld och Guld är nya silver..dock så kommer det bli inflation på pandion också, sist jag flög innan sem sa flygvärdinnan att " nu blir det svårt att komma ihåg alla er EBP kunder "..jasså svarade jag..joo nu har vi 9 st ombord...men jag vet inte hur mycket jag vill bry mig om att just bli uppmärksammad ombord, visst en snabbare boarding skulle vara trevligt men det innebär ju inte att flyget går tidigare utan sitt tiden ombord blir bara längre..dessutom kommer inte folket som inte fattar att man ska gå åt sidan i gången försvinna om det skulle finnas prio kö för boarding el dom som alltid ska klämma in sin oversized väska runt rad 1-8 men sitter på rad 20+...
 

A380*G

Medlem
Gör EBP offentligt så alla vet vad som krävs! LH HON, SQ PPS/PPS Solitaire mfl är utmärkta exempel.

Nivån kan diskuteras, men man ska veta vad som gäller så man har något att sikta på!
 

Axelzon

Medlem
Flög hem BRU-CPH 6:e Juli i Economy Class, Beställde 2 champagne, en till mig själv och en till min kollega, skulle betala med mitt EBG Diners, då sa flyvärdinnan snällt: det där bjuder vi på idag.... Kan ha varit service pga. EBG kortet?
 
Toppen