Senaste nytt

SAS service mot Eurobonus Guld medlemmar

Dahl

Medlem
SAS måste låta de yngre förmågorna komma in. Det är ibland tragiskt att se apoteket i luften och hur de ger service. Det finns några yngre förmågor och man kan verkligen se att de tycker om sitt jobb det är kul! Jag blir personligen glad att se att SAS har börjat anställa yngre personer de behöver det mer än någonsin.

Men servicen mot EBG är som vilken som, känns som det kvittar om man är EBB eller EBG. EBP självklart har en annan upplevelse förmodar jag :)
 

rob74

Medlem
Är det här rätt e-post adress till EBG? faktiskt aldrig mailat, och inte tänkt göra det just nu heller, men det kan ju vara bra att veta: Gold.se@sas.se

Har använt den adressen vid några tillfällen utan problem (som EBG, då). Senast just nu, då jag tackade SAS/EB för hjälpen med mitt missade flyg till MIA. :)
Svar brukar komma ganska snabbt.
 

Traveller

Medlem
Det händer mig som Pandion att peronalen ombord kommer fram och hälsar med namn. De senaste två veckorna har det hänt två gånger och båda gångerna av den nya kabinpersonalen (SAS har tagit in en laddning om 40 och en om 20 nya som kabinpersonal, ytterligare 20 kommer i mars). Senast det hände innan dessa gånger var i December. Så visst gör SAS det.
Vid "boarding completed" går dom igenom passagerarlistan på planet och jag har flera gånger hört hur dom har sagt vart Pandion sitter i planet.
 
Det händer mig som Pandion att peronalen ombord kommer fram och hälsar med namn. De senaste två veckorna har det hänt två gånger och båda gångerna av den nya kabinpersonalen (SAS har tagit in en laddning om 40 och en om 20 nya som kabinpersonal, ytterligare 20 kommer i mars). Senast det hände innan dessa gånger var i December. Så visst gör SAS det.
Vid "boarding completed" går dom igenom passagerarlistan på planet och jag har flera gånger hört hur dom har sagt vart Pandion sitter i planet.

det är väl mest för att det är enklare att hälsa oss kanske 2-3 st pandion välkommna på ett flyg än 55 st guld..det hinns liksom inte med
 

flum

Medlem
Kanske vänta till allt är genomfört? Så personalen i hela näringskedjan ser per automatik EBD status?
Någon som har hört något nytt om detta, man sa ju hösten och tittar jag ut genom fönstret så...

Förra veckan missade jag både att boka plats samt att checka in i tid(Go). Hamnade på ett mittensäte i en relativt full Go. Innan push-back visade jag Diamond-smartpass och frågade kabinchefen om det fanns något bättre säte ledigt -> fick egen rad i plus inkl servering. Tror ambitionen finns, skulle bara vara kul att veta när det syns i systemet. Tycker iofs det är lite märkligt att det skulle vara så svårt att ordna då Pandion syns.
 
Toppen