Nu hittar jag inte boardingkortet (det måste åkt ut i min utrensning för några månader sedan), men själva händelsen kan vara lite rolig ändå.
Var incheckad och i loungen en helgeftermiddag på väg ner till Malmö (fast flygets destination var CPH) när min chef plötsligt uppenbarar sig i loungen – resandes i M – på väg till UK med samma flyg som jag. Nåväl, eftersom chefen är en rätt glad prick så börjar vi prata en del informellt och när vi var på väg ut från loungen så undrar jag vart i planet han sitter för att kunna spinna vidare på en del av det vi hade börjat snacka om.
"Rad 20 nånting gångplats, första raden i economy iaf" får jag till svar.
I receptionen frågar jag om en gångplats på sista raden i Y är ledig och får först en lite udda blick men när jag pekat ut situationen så fattar damen läget och printar ut ett boardingkort med rad 25D (?!?) till mig. I gaten går vi ombord men då plingar både min och min chefs boardingkort till. Rad 27D till mig och 28C till honom var det nya budet. Stackars kabinpersonal hann jag tänka fast rätt snart efter att den gruppen som samlats i gaten efter oss så hörde man "boarding completed". Märkligt värre!
Utan att räkna allt för noga så fick jag det till tio passagerare i Y den eftermiddagen , inklusive mig själv. Med 27 rader till godo. M relativt fullt. Fick om inte sur, så åtminstone påpekande kommentar av en yngre förmåga i besättningen att jag valt att sätta mig så långt bak när all serviceutrustning för Y-klass var lastad i galley längst fram (och dessutom har mage att inte vilja flytta fram). Funderade på att fråga varför man då sträcker ut Y-kabinen så enormt men kände att något annat svar än det danska himlandet med ögonen hade jag inte fått varför jag avstod.
Med just sååååå många rader antar jag att det bör vara något annat än ren jävelskap eller idioti som styr antal rader i Plus (eller Economy som det handlade om ovan). Exempelvis sektionerna i planet som någon redan påpekat.
Å andra kan jag förstå att det känns lite, om inte väldigt, torftigt och konstigt av SAS att ha en mängd rader för Plus med få passagerare och sen klämma ihop massa passagerare i Go. Speciellt när det inte är något draperi som skiljer klasserna åt och paxen där bak ser att det nuförtiden inte är något skiljer i princip.
Var incheckad och i loungen en helgeftermiddag på väg ner till Malmö (fast flygets destination var CPH) när min chef plötsligt uppenbarar sig i loungen – resandes i M – på väg till UK med samma flyg som jag. Nåväl, eftersom chefen är en rätt glad prick så börjar vi prata en del informellt och när vi var på väg ut från loungen så undrar jag vart i planet han sitter för att kunna spinna vidare på en del av det vi hade börjat snacka om.
"Rad 20 nånting gångplats, första raden i economy iaf" får jag till svar.
I receptionen frågar jag om en gångplats på sista raden i Y är ledig och får först en lite udda blick men när jag pekat ut situationen så fattar damen läget och printar ut ett boardingkort med rad 25D (?!?) till mig. I gaten går vi ombord men då plingar både min och min chefs boardingkort till. Rad 27D till mig och 28C till honom var det nya budet. Stackars kabinpersonal hann jag tänka fast rätt snart efter att den gruppen som samlats i gaten efter oss så hörde man "boarding completed". Märkligt värre!
Utan att räkna allt för noga så fick jag det till tio passagerare i Y den eftermiddagen , inklusive mig själv. Med 27 rader till godo. M relativt fullt. Fick om inte sur, så åtminstone påpekande kommentar av en yngre förmåga i besättningen att jag valt att sätta mig så långt bak när all serviceutrustning för Y-klass var lastad i galley längst fram (och dessutom har mage att inte vilja flytta fram). Funderade på att fråga varför man då sträcker ut Y-kabinen så enormt men kände att något annat svar än det danska himlandet med ögonen hade jag inte fått varför jag avstod.
Med just sååååå många rader antar jag att det bör vara något annat än ren jävelskap eller idioti som styr antal rader i Plus (eller Economy som det handlade om ovan). Exempelvis sektionerna i planet som någon redan påpekat.
Å andra kan jag förstå att det känns lite, om inte väldigt, torftigt och konstigt av SAS att ha en mängd rader för Plus med få passagerare och sen klämma ihop massa passagerare i Go. Speciellt när det inte är något draperi som skiljer klasserna åt och paxen där bak ser att det nuförtiden inte är något skiljer i princip.