Senaste nytt

SAS - seat blocking?

Jag checkade in på sas.se och hade matat in EB numret på lufthansas hemsida och sas.se

Kollade nu, det står SK*G på lufthansa boarding passet.
 

Dr. Miles

Expert
Det ser ut som seat block för EBG fungerar på SAS long haul flight i SAS Go.
Jag försöker att checka in morgondagens SK995 till Beijing och jag la in mitt EBG nummer vid bokning.


Så här val av säte ser ut beroende på vilket bonusprogramnummer jag lägger in.

Välja säte när jag har lagt in mitt Avianca LifeMiles nummer (Basic):
Screenshot20140402_5.png


Välja säte när jag har lagt in mitt SAS EuroBonus Gold nummer:
Screenshot20140402_6.png


EDIT: Eftersom forumplattformen inte stödjer tabellfunktion längre, formaterade jag om inlägget.
 
Last edited:

johhenrik

Medlem
Jag flög ARN-AMS-ARN i Go nu i veckan. Var i princip fulla flighter båda två, med ett par lediga platser i Go bara. Jag hade ingen brevid mig på nödutgången på någon av flighterna, men alla andra nödutgångsplatser var upptagna. Kan ju ha varit tur, men känns ju osannolikt att jag hade sån tur på två flighter i rad.
 

Mr.Smith

Medlem
Jag har fått seatblock på varenda flight det här året med undantag för en som var helt proppfull. Om det är o-medvetet eller något som SAS gör medvetet vet jag inte, men det är riktigt skönt ialla fall :)
 

jsm

Medlem
Seatblock funkar, men är tydligen en inofficiell feature.
När jag flög med min dotter och vi hade separata bokningar kunde jag inte seata henne bredvid mig på mittplats trots att den var ledig när jag kollade seatmap
 

johhenrik

Medlem
Jag seatade frugan vid fönster och mig i gång på nödutgång när vi flög till Paris senast. Sen hade vi ledigt mittensäte. Kändes som en helt ok chansning, eftersom om nu någon fått mittensättet så hade de ju med största sannolikhet bytt (med frugan såklart, för jag hade inte gett upp min aisle ;) ).
 

Chrille

Medlem
Seatblock funkar, men är tydligen en inofficiell feature.
När jag flög med min dotter och vi hade separata bokningar kunde jag inte seata henne bredvid mig på mittplats trots att den var ledig när jag kollade seatmap

Då får du får seata i motsatt ordning. Det har funkat för mig.
 

AABack2ARN

Medlem
Det är massa små fina kryss i ExpertFlyers seat map på mina flygningar nu på söndag. Såväl i Plus som Go. Så jag hoppas på det bästa :)
 
Toppen