Senaste nytt

SAS satsar stort på Wifi och bättre service

palmen

Moderator
Låt oss nu inte överdriva takten på detta. Vi vet ju av erfarenhet hur snabbt saker och ting går...
Jag väljer att vara optimist tills annan information kommer fram. Mig veterligen är det inget i dagsläget som tyder på att installation av wifi kommer att bli fördröjd. Hur bra det kommer att fungera från början är dock en helt annan fråga.
 

Agö

Medlem
Jag väljer att vara optimist tills annan information kommer fram. Mig veterligen är det inget i dagsläget som tyder på att installation av wifi kommer att bli fördröjd. Hur bra det kommer att fungera från början är dock en helt annan fråga.
Ungefär som EB 3.0 då. Ingen mening med att vara optimist - när det är implementerat kan vi börja snacka.
 

M.K

Medlem
Allt som någonsin implementerats har blivit kraftigt försenat hos SAS. Absolut varje gång så räkna med 2018 på några flyg innan något ytterligare problem uppkommer som försenar processen! :p
 

M.K

Medlem
Oavsett wifi är dock upplevelsen mycket varmare ombord hos SAS än Norwegian, och servicen på hemmabaserna gillar jag liksom C på long-haul. Det enda nya nu är att välja ett annat alternativ hem igen från vissa europeiska städer vilket är ok för mig om SAS inte vill betala fast track längre.
 

palmen

Moderator
Ungefär som EB 3.0 då. Ingen mening med att vara optimist - när det är implementerat kan vi börja snacka.
De nya planen på longhaul kom ju med wifi och man lyckades ju även att installera detta på övriga longhaul flottan inom angiven tid mig veterligen. Nu har ju dock inte första planet på shorthaul fått det nya wifi som ska lanseras så återstår att se när det kommer.

Om man väljer Norwegian på shorthaul framför SAS pga wifi så utgår jag ifrån att man kommer välja SAS på longhaul framför Norwegian pga wifi också.
 

Agö

Medlem
De nya planen på longhaul kom ju med wifi och man lyckades ju även att installera detta på övriga longhaul flottan inom angiven tid mig veterligen. Nu har ju dock inte första planet på shorthaul fått det nya wifi som ska lanseras så återstår att se när det kommer.

Om man väljer Norwegian på shorthaul framför SAS pga wifi så utgår jag ifrån att man kommer välja SAS på longhaul framför Norwegian pga wifi också.
Precis. Min tanke var bara att du lät väldigt säker på din sak. Låt oss vänta och se vad som händer.
 

palmen

Moderator
Precis. Min tanke var bara att du lät väldigt säker på din sak. Låt oss vänta och se vad som händer.
Det enda jag är säker på är att inget rapporterats om förseningar som jag känner till. Då utgår jag ifrån i dagsläget att tidplanen håller.
Att byta ut stora delar av it infrastrukturen är nog 100ggr mer komplicerat än att installera wifi på shorthaul flottan så i dagsläget tror jag att det första planet kommer att ha fått wifi innan sommaren och förhoppningsvis betydligt fler plan.
 

Agö

Medlem
Det enda jag är säker på är att inget rapporterats om förseningar som jag känner till. Då utgår jag ifrån i dagsläget att tidplanen håller.
Att byta ut stora delar av it infrastrukturen är nog 100ggr mer komplicerat än att installera wifi på shorthaul flottan så i dagsläget tror jag att det första planet kommer att ha fått wifi innan sommaren och förhoppningsvis betydligt fler plan.
OK, låter en gnutta naivt - väl medveten om hur det gick förra gången man skulle rulla ut WiFi på kortdistansflottan och andra havererade projekt på senare tid.
 

fly4fun

Medlem
Jag väljer att vara optimist tills annan information kommer fram. Mig veterligen är det inget i dagsläget som tyder på att installation av wifi kommer att bli fördröjd. Hur bra det kommer att fungera från början är dock en helt annan fråga.
Det finns inte heller nått som tyder på att tidtabellen kommer hålla. Installation av WiFi är nått som alltid blir försenat hos alla bolag, även historiskt hos SAS.

Enligt Scandinavian Traveller är det en Norsk 737a som blir först ut med WiFi så det kan dröja år innan första Airbus får WiFi.

Om SAS lyckas hålla hastigheten 1 installation per mån pratar vi om många, många år innan det är klart.
 
Toppen