Senaste nytt

SAS satsar stort på Wifi och bättre service

NotRyan

Medlem
14 av 29 B737-800 verkar ha höghastighets-wifi, får hoppas på turen :cool:
Är du säker på att alla fjorton är höghastighets-WiFi? Det kan ju vara så att det finns någon kvar från den första begränsade utrullningen (som någon klok stoppade i väntan på det nya). Dom är inte kul....
 

Mr Basic

Medlem
Är du säker på att alla fjorton är höghastighets-WiFi? Det kan ju vara så att det finns någon kvar från den första begränsade utrullningen. Dom är inte kul....
Absolut inte säker. :eek:
@gjohansson verkade dock säker när han hänvisade till Wikipedia (och enligt dem så står det specifikt att 14st har höghastighets-wifi).
 

Mr Basic

Medlem
Insåg just att jag ska flyga B738 winglets, då finns bara 5 (av 29) som har höghastighets-wifi. Nu krävs mer än bara lite tur....:confused:
 

KalleSus

Medlem
14 av 29 B737-800 verkar ha höghastighets-wifi, får hoppas på turen :cool:
Kommer du att flyga till/från Sverige? Dvs kommer din flight att utföras av Stockholmsbasen?
I så fall är det inte så många maskiner att välja på.
Det är främst de nyaste 737-800 (LN-RGA - LN-RGI) som flyger för Stockholm. Och av dessa är endast 1 maskin utrustad med wifi (LN-RGI) - åtminstone om man får tro den här länken Oppgradering av SAS sine kabiner + WiFi på B737/B738/A319/A320/A321/A320neo – Status | NORSPOTTER
 

Mr Basic

Medlem
Kommer du att flyga till/från Sverige? Dvs kommer din flight att utföras av Stockholmsbasen?
I så fall är det inte så många maskiner att välja på.
Det är främst de nyaste 737-800 (LN-RGA - LN-RGI) som flyger för Stockholm. Och av dessa är endast 1 maskin utrustad med wifi (LN-RGI) - åtminstone om man får tro den här länken Oppgradering av SAS sine kabiner + WiFi på B737/B738/A319/A320/A321/A320neo – Status | NORSPOTTER
Haha! Ja, flyger LIS-ARN. Ok, då har jag alltså 1 chans på 9 att jag kan se finalen live (kanske större chans att de byter flygplanstyp en gång till?).

Edit. Turid, Turid...! :p
 

KalleSus

Medlem
Haha! Ja, flyger LIS-ARN. Ok, då har jag alltså 1 chans på 9 att jag kan se finalen live (kanske större chans att de byter flygplanstyp en gång till?).

Edit. Turid, Turid...! :p
Den där norska listan är lite snårig att tolka, men av alla 737-800 tycks det bara vara totalt 4 som har höghastighets-wifi än så länge. Och tre av dessa flyger tämligen konstant för SAS Norge (LN-RRE, LN-RRF, LN-RRJ)
 

lucasd

Medlem
Det finns ju idag 10st maskiner med det gamla systemet. Hörde att det ska stängas av helt, känns väl lite rimligt? Man kommer inte byta ut det, utan de maskinerna blir helt utan wifi tydligen.

Någon som hört mer om det? Längtar tills allt är uppgraderat :)
 

pqvst

Medlem
Det blir inmarsat på A350

Screenshot_20190715-075709_Twitter.jpg
 
Toppen